IT

Cum să îmbunătățești strategia digitală cu un audit SEO

Cum să îmbunătățești strategia digitală cu un audit SEO

Nu mai este pentru nimeni un secret că Google face periodic modificări ale sistemului de clasare a site-urilor. Asta pentru că dorește să crească calitatea conținutului online. Îți dorești să rămâi în topul căutărilor? Atunci nu trebuie să-ți amintesc cât este de important să creezi strategii de optimizare care funcționează. Dacă vrei să aflii ce tehnici SEO, dintre cele pe care le folosești sunt eficiente, ai nevoie de un audit SEO. Pentru că este un tool important ne-am propus, ca în acest articol să descoperim mai multe despre el. Ce este auditul SEO și de ce este important? Cum îmbunătățești vizibilitatea online ținând cont de rezultate și ce instrumente sunt folosite pentru realizarea unui audit? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care vom răspunde.

De ce este important auditul SEO pentru strategia de optimizare digitală?

Auditul SEO este un tool important pentru că oferă o analiză detaliată a site-ului web, iar acest lucru vine cu o perspectivă de ansamblu obiectivă, bazată pe date. În proces sunt identificate toate elementele care influențează performanța în motoarele de căutare. Te întrebi cu ce te ajută un audit? Răspunsul cel mai simplu este că îți oferă o imagine de ansamblu asupra a ceea ce funcționează și a elementelor ce trebuie îmbunătățite. Poți descoperi probleme tehnice, probleme de conținut sau alte aspecte care împiedică site-ul să se claseze mai sus în rezultatele Google. 

Auditul te ajută să ajustezi strategiile deoptimizare seo off page și on page. Este instrumentul ce vine cu date concrete în funcție de care poți ajusta direcția în care se îndreaptă eforturile tale de marketing digital. Ținând cont de el vei rămâne competitiv pe această piață dinamică.

Cum poate un audit SEO să îmbunătățească performanța site-ului?

Rezultatele oferite de audit te ajută ai o perspectivă foarte detaliată asupra performanței site-ului – a tuturor paginilor -, inclusiv eficiența cuvintelor cheie și poziția în raport cu concurența. Tool-ul include mai multe componente, fiecare dintre ele cu rol important pentru creșterea vizibilității și a poziției în Google.

Ce este evaluarea tehnică SEO?

Primul pas pe care îl face un specialist în audit SEO este legat de evaluarea tehnică. Aici atenția se concentrează pe identificarea problemelor funcționale care împiedică indexarea site-ului. Se verifică viteza de încărcare a paginilor, structura URL-urilor, utilizarea corectă a etichetelor meta și a hărților XML, prezența erorilor 404 și problemele de accesibilitate.

Probleme tehnice și consecințe:

  • viteza de încărcare scăzută –  utilizatorii care părăsesc pagina înainte de a vedea conținutul;
  • site fără design responsive – inaccesibil pentru utilizatorii de telefon și tabletă;
  • elemente de siguranță minime – nu prezintă încredere și utilizatori nu interacționează;
  • meta titluri și meta descrieri incorect realizate – indexare slabă.

Cum se evaluează conținutul SEO on-page?

SEO on-page se referă la optimizarea conținutului de pe site, care trebuie să fie accesibil utilizatorilor și motoarelor de căutare. În această etapă auditul SEO se concentrează pe  verificarea cuvintelor cheie, a structurii titlurilor, a descrierilor meta și a calității conținutului în sine. 

Evaluarea SEO on-page, identifică modul în care sunt utilizate cuvintele cheie care generează trafic și cele care nu aduc rezultatele dorite. 

Despre optimizarea SEO off-page – cum ajută?

Între o strategie SEO off page de succes și un audit SEO există o legătură foarte strânsă. Vom încerca să explicăm acest lucru în rândurile următoare. Trebuie să știi că auditul SEO presupune și o analiză amplă a link-urilor externe, despre care cunoști că influențează clasarea. Rezultatele furnizate de acesta te ajută să iei măsuri prompte legate de optimizarea SEO off-page. Poți regândi strategia de obținere a backlink-urilor, ca urmare a recomandărilor obținute. Analiza SEO off-page se concentrează pe evaluarea profilului de backlink-uri, totodată presupune identificarea surselor de link-uri bune și toxice. Pe lângă depistarea calității link-urilor vine cu o analiză comparativă a performanței cu cea a concurenței. Cum poate știi rețeaua externă de link-uri este de bază, când vine vorba de poziționare în Google.

Ce instrumente și ce tehnici sunt folosite pentru un audit SEO?

Cum am mai punctat, auditul SEO necesită utilizarea unor instrumente de analiză avansate. Google Search Console, Ahrefs, SEMrush, Moz și Screaming Frog sunt câteva dintre acestea, pentru că permit colectarea de date detaliate, iar în baza lor sunt realizate rapoarte complexe. 

  • Google Search Console – oferă informații despre indexarea paginilor, problemele de accesibilitate și performanța în căutările organice. 
  • Ahrefs și SEMrush analizează profilul de backlink-uri, performanța cuvintelor cheie și poziționarea în raport cu concurența. 
  • Screaming Frog identifică problemele tehnice on site (erori de pagină, etichete lipsă,  conținut duplicat).

Aceste instrumente asigură o  imagine clară a stării site-ului. În funcție de rezultate poți identifica și utiliza noi metode de optimizare.

Rezultatele auditului SEO – cum afectează strategia de optimizare?

Datele auditului SEO trebuie folosite pentru realizarea deciziilor strategice. Informațiile îți permit să iei decizii legate de actualizarea conținutului, ajustarea cuvintelor cheie sau să iei alte măsuri ce vor îmbunătăți performanța site-ului. Cunoscând aceste date și fiind la curent cu cele mai noi modificări de clasare folosite de Google poți fi competitiv.

De ce să efectuezi audituri SEO periodice?

Google actualizează constant algoritmii, ceea ce înseamnă că strategiile SEO care funcționează astăzi s-ar putea să nu mai fie eficiente mâine. Acesta este motivul pentru care trebuie să cunoști rezultatele audituri SEO.

Auditul SEO este mai mult decât necesar, mai ales dacă vrei să rămâi competitiv. Pentru că îți permite să identifici problemele rapid, să le corectezi și să adaptezi strategiile de optimizare la noile cerințe, nu poate fi considerat o acțiune punctuală. Implementează elementele recomandate de specialiști și așa vei obține o îmbunătățire a performanței site-ului.

Image by jcomp on Freepik



Lasă un răspuns

Site creat de