Din Oras, Important

FOTO | Bulevardul 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca va fi reamenajat | Vor fi create benzi pentru autobuze şi biciclete, iar o parcare va fi desfiinţată

Clujul continuă modernizarea, urmărind creșterea mobilității urbane și a calității spațiului public.

Ieri a avut loc o nouă dezbatere în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică (CIIC), la clădirea casino din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”.

Tema supusă dezbaterii a fost reamanajarea unei artere cheie a Clujului, bulevardul 21 Decembrie 1989.

Proiectul vizează îmbunătățirea calității spațiului pietonal, plantarea unor aliniamente de arbori, trecerea cablurilor în subteran, iluminat public cu tehnologie LED, lărgirea benzii dedicate transportului în comun și crearea unor benzi pentru biciclete.

De asemenea în timpul dezbaterii a fost prezentată și propunerea creării unei piațete în fața Bisericii Sf. Petru și Pavel, în locul parcării existente. În această zonă se vor planta arbori și se vor amplasa bănci și mobilier stradal.

Proiectul va fi finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional, Axa 4.1.

Pe lângă părerile avizate venite din partea specialiștilor, s-au remarcat idei pretabile din partea cetățenilor prezenți la dezbatere.

 

La întâlnirile CIIC anterioare au mai fost supuse dezbaterii publice proiecte precum Parcul Feroviarilor, Rethinking Someș pentru reamenajarea malurilor Someșului și dezvoltarea zonelor adiacente râului, reamenajarea Pieței Lucian Blaga, străzii Napoca, a străzilor Regele Ferdinand, Tipografiei, Sextil Pușcariu și Emile Zola, variate proiecte de pietonalizare și alte propuneri pentru o dezvoltare urbană sustenabilă a Clujului.

FOTO | Patru străzi din centrul Clujului vor fi reamenajate | Spaţii mai mari pentru pietoni şi biciclişti



3 Comments

  1. E bine ca se reamenajeaza dar nu mai reduceti din benzile destinate masinilor ca ne vom sufoca de tot!! Si faceti parcari subterane!! Stiu, e cu munca, cu bani… dar asa trebuie rezolvata problema, nu cu vrajeli ca va merge lumea cu transportul in comun si bicicletele! Cine vrea sa mearga cu ele, merge si acum. Nu va fi mare diferenta.

    1. Preferabil ar fi sa reduca cat mai mult benzile destinate masinilor pana va veti sufoca si veti lasa masina acasa si luati bicicleta sau troileu sau circulati pe la periferie daca situatia face indispensabila masina. Daca toti locuitorii ne-am lua masini si am circula cu ele cu orice ocazie, de acasa pana-n centru, de cate benzi ar fi nevoie pe fiecare strada din oras ca sa incapa toate masinile? Sunt suficient de late strazile ca sa incapa toate masinile? Asta e solutia? Cu cat mai multe masini cu atat mai mari strazile? Pana in care punct? Cand vor fi suficiente strazi si benzi pentru toate masinile? Cand or sa fie destule parcari? Daca constant faci loc masinilor care sunt tot mai multe la un punct nu mai ai spatiu fizic sa le mai faci loc, si atunci cand pe fiecare strada va fi bara la bara, ce faci cu ele?

  2. Daca tot se inchide zona din fata bisericii Sf Petru nu ar fi mai fiabil si de bun augur realizarea unui sens giratoriu in fata la DeOffice asa multitudinea de masini care vin din Marasti din vari motive si cei care vin depe straduta de langa BRD ar putea sa se reintoarca in Marasti fara a fi nevoiti sa ajunga spre zona centrala si asa aglomerata

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de