Studentie

Implicarea social-comunitară: un model FSPAC Cluj

Studenții de la DCRPP, din cadrul FSPAC, UBB, pentru comunitate

Comunitatea în care trăim se poate dezvolta doar prin responsabilitate socială și altruism manifestat sincer. Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul UBB Cluj oferă o mostră de „AȘA DA!” prin proiectul „Studenții de la DCRPP, din cadrul FSPAC, UBB, pentru comunitate” – o campanie concepută acum 7 ani de către Lect. Univ. Dr. Veorinca Ilieș.

Demararea proiectelor cu interes social a fost motivată de o necesitate didactică: construirea unui context în care studenții să aibă oprtunitatea punerii în practică a noțiunilor teoretice dobândite și șansa depășirii zonei de confort prin implicare comunitară.

Coordonatorea mișcării din interiorul FSPAC a explicat că toate proiectele de ajutorare a comunității desfășurate de studenții de la specializările Comunicare și Relații Publice și Publicitate au fost reunite în ampla campanie enunțată anterior, fiecare având denumiri specifice.

O componentă a acestei campanii este reprezentată de proiectul „Un zâmbet pentru A-mic” care anul acesta s-a bucurat de un succes mulțumitor ce dovedește trendul inevitabil ascendent pe care-l generează conștientizarea nevoii de solidaritate pentru diminuarea insuficiențelor sociale.

Inițial s-a conturat ca fiind o temă a doua studente, Bianca Tanc și Adelina Venter – în primul an de facultate. Acestea trebuiau să organizeze o campanie reală cu subiectul la alegere. Cele două au simțit nevoia ca tema lor să nu rămână în anonimat și astfel să alegă un subiect care necesită imiplicare concretă.

În acest context Adelina a declarat că „Am știut că vreau să ajut oameni, pentru că astfel aș fi avut motivația necesară să duc la final acest proiect„.

După documentarea aferentă au decis să bată la ușile celor mai mari orfelinate din Cluj-Napoca pentru o eventuală colaborare. Refuzul le-a obligat să-și îndrepte atenția către locuințele de tip familial, astfel au descoprit „A-mic”, o casă unde locuiesc 7 copii cu vârste între 7 și 17 ani care sunt îngrijiți de 4 adulți, dintre care 3 îngrijitori şi un coordonator de proiect.

Înainte de toate, cei de la „A-mic” aveau nevoie disperată de 3000 de lei pentru a renova locuința care îi găzduia. Studentele s-au hotărât să nu lase acest caz învăluit de ignoranță și au închiriat pentru o oră scena montată în Piața Unirii cu ocazia Zilelor Clujului.

Două numere au umplut ora de un spectacol care i-a motivat pe spectatori să doneze suma de 2300 de lei. Datorită opționalului de „Responsabilitate Socială Corporatistă” proiectul „Un zâmbet pentru A-mic” a fost inclus anul acesta în Campania „Studenții de DCRPP, din cadrul FSPAC, UBB, pentru comunitate” și a avut ca obiectiv strângerea de bunuri utile care să corespundă cu lista de necesități întocmită de coordonatorul casei „A-mic”.

Cum cei 7 copii merg cu toții la școală, sumarul celor trebuincioase a cuprins de la articole școlare, până la mâncare, jucării și produse de igienă. În vederea îndeplinirii obiectivului impus, cei implicați au conceput evenimente la care intrarea să fie plătită prin donații conforme listei inițiale și au amenajat un stând la parterul clădirii FSPAC 1 care își aștepta oamenii cu suflet mare și disponibilitate financiară.

Perioada alocată donațiilor a fost intervalul 4-7 decembrie și accentul s-a pus exclusiv pe obiectele incluse în listă, nu pe daruri în banii. Vineri, cele adunate au ajuns la copii, iar datele estimative arată astfel:

  • Alimente – zahăr (15 kg), făină de mălai (10 kg), orez (10 kg), făină albă (9 kg), ulei (10 litri), paste făinoase (aproximativ 4 kg), foarte multe conserve de legume, pate, sos de roșii, multe dulciuri, cereale pentru mic dejun, sare etc.
  • Produse de igienă – peste 30 de periuțe de dinți, aproximativ 40 de tuburi de pastă de dinți, deodorant (atât pentru fete cât și pentru băieți), gel de duș aproape 30 de bucăți, săpun de mâini, absorbante (în jur de 10 pachete), lame și spumă de ras etc.
  • Rechizite – 3 topuri de foi tip A4, 10 mape cu șină, un set de folii, foarte multe ustensile de scris, caiete, cărți de literatură specifică vârstei, bibliorafturi, mape și 5 scaune de birou care reprezentau o prioritate față de restul necesităților.
  • De asemenea, s-au mai dounat jucării, accesorii pentru fetițe, îmbrăcăminte (pantaloni, gecuțe, bluze, pulovere), încălțăminte de interior.

După 7 ediții ale campaniei, coordonatoarea Veronica Ilieș observă un efect benefic al implicării comunitare, devenită tradiție FSPAC și declară că: „S-a realizat practic un trend în FSPAC, unul pozitiv, prin care facultatea noastră se situează printre puținele din țară care a înțeles că implicarea socială și comunitară este absolut necesară pentru a putea stabili un echilibru în mediul în care trăim și activăm zi de zi„.



Articol realizat de Razvan Murgu


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de