Social & Cultura

Importanța serviciilor SSM în luarea celor mai bune decizii în caz de incendiu la locul de muncă

Importanța serviciilor SSM în luarea celor mai bune decizii în caz de incendiu la locul de muncă

Reprezentanţii companiilor mici, mijlocii şi mari sunt obligaţi să asigure angajaţilor cele mai bune servicii SSM prin care să le asigure acestora sănătatea şi securitatea în muncă, luarea celor mai bune decizii în situaţii de urgenţă şi prevenirea şi stingerea incendiilor. Aceste domenii extrem de complexe sunt necesare în practicarea activităţilor de serviciu atât în cazul corporaţiilor şi firmelor din industriile grele, cât şi în firmele mici sau abia înfiinţate.

Coşmarul oricărui angajat şi angajator – incendiul la locul de muncă

Din păcate, răspunsul la întrebarea “ce facem în caz de incendiu la locul de muncă?” nu se dă înainte de către angajator, aşa cum ar trebui, ci în faţa faptului împlinit. Riscul izbucnirii unui incendiu la locul de muncă este un risc pe care trebuie să şi-l asume orice angajator şi să facă demersurile necesare pentru a preveni şi a gestiona astfel de situaţii. Atunci când izbucneşte un incendiu la locul de muncă, acesta poate avea efecte foarte negative dacă angajaţii nu au o instruire minimă în acest sens, iar angajatorii nu le-au asigurat un minim de servicii SSM.

Cele mai importante obiective ale rezolvării unui incendiu la locul de muncă în cele mai bune condiţii sunt:

  • protejarea vieţilor omeneşti ale angajaţilor, angajatorilor, clienţilor sau a persoanelor care se afla în acea incintă la momentul respectiv;
  • modul de a acţiona încă de la izbucnirea incendiului care poate face diferenţa între un incident minor şi o mare tragedie.

Atunci când izbucneşte incendiul în cadrul unei companii, fiecare secundă este importantă şi viteza de reacţie este esenţială. Planul de urgenţă asigurat de angajator prin intermediul serviciilor SSM este foarte important pentru că îi ajută pe angajatori şi angajaţi, pe toţi cei implicaţi în deflagraţie să acţioneze concret, să nu fie cuprinşi de panică şi să ia decizii eficiente.

Cum previi izbucnirea unui incendiu? De ce să elaborezi un plan de urgenţă în acest sens?

Administratorul instituţiei în care este posibilă izbucnirea unui incendiu are obligaţia de a :

  • stabili modalitatea în care se va interveni pentru stingerea incendiilor la locul de muncă;
  • desemna echipă ce trebuie să acţioneze pentru diminuarea pagubelor.

De asemenea, administratorul trebuie să formeze o echipă care să ştie să folosească și să pună în funcţiune mijloacele din dotare de stingere şi de limitare a răspândirii flăcărilor. Nu numai echipa desemnată trebuie să fie la curent cu resursele ce sunt puse la dispoziţie pentru stingerea unui incendiu, ci fiecare angajat trebuie să ştie când şi cum să folosească dispozitivele de stingere a incendiilor, precum stingătoarele şi hidranţii.

Angajaţii trebuie să fie în mod corespunzător instruiţi pentru a face faţă situaţiilor de urgenţă, astfel încât să poată lucra ca o echipă, să se poată coordona bine, să reacţioneze prompt, lucid şi eficient.

Imagine de Yerson Retamal de la Pixabay



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de