Social & Cultura

INTERVIU Oana Delia Radu – director Grup Retail Cluj la Raiffeisen: Evoluția fiecăruia depinde de capacitatea de adaptare

Oana Delia Radu

Raiffeisen Bank este o bancă austriacă care a ajuns să câştige o cotă de piaţă importantă în România.  Oana Delia Radu este Director Grup Retail Cluj la Raiffeisen Bank și ne mărturisește că nu crede în existența unor rețete sau soluții ideale, ci: „Eu cred foarte mult că evoluția fiecăruia depinde de capacitatea de adaptare. Cam așa arată vremurile din punctul meu de vedere: cine va fi cel mai adaptabil va merge cel mai bine și cel mai rapid înainte. Nu ține de cine este cel mai performant acum.” Drumul parcurs de către Oana Delia Radu până să ajungă să aibă în subordine 16 agenții Raiffeisen Bank și 100 oameni a  însemnat multă  muncă.

Cum a început totul?

Oana Delia Radu: Primul meu loc de muncă a fost ca purtător de cuvânt „Specialist Relații Publice” la o instituție de stat, iar după un an de zile mi-am dat seama că eu pot mai mult. Am fost recrutată de către o instituție financiară în urma unui anunț și am intrat într-un program de young managers. Am rămas acolo 10 ani trecând prin multe funcții: am lucrat în casierie, am fost consilier clienți, am avansat ca director de agenție și apoi ca director zonal, coordonând mai multe agenții și mai mulți oameni. Acum 4 ani jumătate am venit în Raiffeisen Bank ca Director de Grup Retail și am în subordine 16 agenții (Retail la Raiffeisen Bank înseamnă persoane fizice și companii cu cifra de afaceri de până la 5 milioane euro.)

Cum arată o zi din viața unui lider?

Oana Delia Radu: Fiecare zi e diferită și asta îmi place mult. Lucrăm cu clienți, cu oameni de afaceri, iar problemele lor de zi cu zi devin cele mai importante și pentru noi. Sunt programe operaționale, sunt probleme de creditare, sunt probleme de consultanță. Ai  o agendă de întâlniri zilnic, ai în spate un buget pe care trebuie să-l realizezi, ai oameni pe care trebuie să-i formezi și să-i coordonezi. […] Într-o companie de top cum e Raiffessen Bank, responsabilitatea e mare, iar dorința de-a face totul ca la carte ne ține mereu în priză.

Care este cel mai dificil aspect dintre cele menționate de dumneavoastră?

Oana Delia Radu: Cel mai dificil, dar și cel mai plăcut este să lucrezi cu oameni pentru oameni! Este dificil să reușești mereu să-i duci într-o zonă de performanță pentru că înainte de a fi angajați, suntem oameni și trebuie să ne găsim echilibru între ce facem în fiecare zi la muncă și ceea ce trebuie să facem în fiecare zi pentru noi și cei dragi. În zilele noastre devine un lucru din ce în ce mai dificil. Încerc însă, să-i fac pe colegii mei să vină cu plăcere la muncă în fiecare zi, iar pe clienții noștri să revină la bancă cu drag de câte ori au nevoie.

Pentru ca o instituție să funcționeze, foarte important este și modul de abordare al angajatorului față de angajat. Cum reușiți să vă impuneți, dar să nu transmiteți informațiile într-o manieră autoritară?

Oana Delia Radu: Mie nu îmi place să fiu foarte autoritară. Eu cred în relații de respect, cred în înțelegerea celuilalt. Pe de altă parte, cred în conștiința muncii. Cei care nu se potrivesc pe acest tipar, nu au cum să aibă rezultate. Cred în relații corecte cu oamenii, nu cred în modelul de conducere prin teroare, frică. […] Chiar dacă suntem în bancă și pare un sector mai strict și mai formal, noi oferim clienților căldură, înțelegere, ne dorim să-i ajutăm, să avem o relație apropiată cu fiecare client. Lucrul acesta se simte.

Cum gestionați relația cu colegii din cadrul băncii?

Oana Delia Radu: Cred că lucrurile merg bine atunci când oamenii vin cu plăcere la serviciu, iar atmosfera din jurul lor este una caldă. Trebuie să existe o chimie între oameni, nu e un univers perfect. Banca este proiecția societății în care trăim, iar noi cei care lucrăm de atâta vreme în mediul privat, avem o conștiință a muncii și a prețuirii clientului cu care lucrăm și asta este foarte important.  Lucrul acesta ne duce înainte.

Cum fidelizați clienții dumneavoastră și cum îi atrageți pe cei noi?

Oana Delia Radu: Oamenii au nevoie de bănci, asta e clar. Raiffeisen Bank încearcă să se diferențieze prin calitatea serviciilor și calitatea angajaților săi. Suntem preocupați de cum se simt clienții în bancă, de relația cu ei pe termen lung.

Raiffeisen Bank este implicată în acțiuni de voluntariat. Există timp și pentru această latură caritabilă?

Oana Delia Radu: Eu cred că da! Pentru că satisfacția pe care ți-o dau lucrurile acestea poate recompensa timpul pe care îl aloci. Dacă faci lucruri care îți plac, din suflet și cu plăcere, nu are importanță câte ore lucrezi. Raiffeisen Bank ca organizație se implică în comunitățile în care își desfășoară activitatea. Avem parteneriate cu asociații și fundații de prestigiu din România, iar angajații sunt încurajați să facă voluntariat. Avem carduri de donație și în fiecare lună din salariul nostru se duce o sumă automat la United Way pentru cazuri sociale. […] Suntem implicați în mod permanent ca organizație în sport, arta și cultură, educație, ecologie urbană – calitatea mediului urban și asistența socială.

Ce efecte are digitalizeaza asupra sistemului bancar?

Oana Delia Radu: Este un trend foarte actual. E clar ca ne îndreptăm spre digitalizare,  iar Clujul va fi în fruntea acestui trend, la nivelul României. Raiffeisen Bank e o instituție inovativă și vom fi fără îndoială, o bancă a viitorului, un ecosistem financiar preferat de clienți, o bancă avansată din punct de vedere tehnologic.  Aplicațiile noastre sunt foarte evoluate. Suntem printre primii care am ieșit pe piață cu aplicații pentru smartphone, avem un serviciu de Internet Banking performant, încurajăm “Viata fără cash”, avem multiple canale de acces la serviciile și produsele noastre – ATM-uri, POS-uri, Mașini multifuncționale „self banking” etc. Vrem sa fim o bancă digitală, dar foarte aproape de client.

Care sunt planurile dumneavoastră de viitor?

Oana Delia Radu: Sunt într-un proiect foarte ambițios aici: de rebranding Raiffeisen Bank, de accelerare a activității,  de construire a unor relații pe termen lung cu clienții noștri. Acesta e targetul pe care vreau să-l depășesc, cu care mă lupt în prezent pentru că suntem într-o piață extrem de competitivă. Acesta este proiectul cel mai important pentru mine. Nu văd un alt tip de evoluție pentru mine. Îmi văd eforturile și realizările în acest proiect care e important și pentru mine și pentru bancă. Le ziceam colegilor mei că e obiectivul meu să duc lucrurile cu rezultate foarte bune până la capăt.

 

 



Lasă un răspuns

Site creat de