Important, IT

O nouă premieră la Cluj. Primul funcționar public virtual din România „lucrează” la Primăria Cluj-Napoca

cluj 2018

Primul funcționar public virtual din România se află Primăria Cluj-Napoca: ANTONIA.

Proiectul Primăriei Cluj-Napoca a căpătat un nume, „Antonia”, după modelul deja foarte cunoscut la nivel mondial al Sofiei – primul robot „cetățean” din lume. Echipa de proiect este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetățeni.

Primăria Cluj-Napoca a implementat până acum 47 de proceduri și aplicații care pot fi încadrate în ceea ce înseamnă Cluj-Napoca Smart City.

„Antonia” merge un pas mai departe în această viziune a orașului, deschisă tehnologiei și talentelor. Funcționarul virtual va avea pentru început două roluri principale:

  • va dirija cererile online ale cetățenilor, în primă fază conform tipului de cerere bifat și învățând în timp parcursul optim pentru fiecare cetățean care interacționează cu primăria; astfel, se reduce din munca celorlalți funcționari publici prin redistribuirea instantă către serviciul corespunzător a cererii completate de către cetățean, simplificând din ce în ce mai multe procese și interacțiunea clujenilor și vizitatorilor cu primăria;
  • va ajuta cetățenii 24 de ore din 24 în interacțiunile lor cele mai frecvente cu primăria, respectiv primăriile de cartier.

Pentru prima componentă, funcționarul virtual se află în teste și va fi disponibil și operațional începând cu 15 aprilie.

A doua componentă implică instalarea unui robot într-un spațiu al primăriei. Acesta ar urma să funcționeze fără întrerupere și să poată oferi acces la serviciile publice ale Primariei, pe care în mod obișnuit clujenii le pot rezolva la Centrul de informare pentru cetățeni al municipalității clujene sau la primăriile de cartier.

Nu în ultimul rând, componenta cheie este ceea ce specialiștii numesc „machine learning” și mai departe, inteligență artificială. Sunt concepte pe care trebuie să le analizăm serios alături de comunitatea de IT a Clujului și să vedem împreună cele mai bune soluții pentru creșterea calității vieții prin tehnologie.

În strânsă legătură cu sistemul digital de gestionare a cererilor care include și aplicația My Cluj, Primăria Cluj-Napoca va lansa în curând un nou portal digital al orașului, creat prin implicarea voluntară a specialiștilor ITști clujeni. Prin aceste proiecte, alături de celelalte aflate în dezvoltare cu variate componente de tehnologii noi, dorim să îmbunătățim comunicarea între cetățean și instituția publică și vizăm eliminarea birocrației” a declarat primarul Emil Boc.

photo: Andrei Stanea



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de