De Vazut, Important

Piatra lui Dan – zona turistică din care se vede superb lacul Tarniţa din Cluj (FOTO)

Piatra lui Dan - zona turistică din care se vede superb lacul Tarniţa din Cluj

Piatra lui Dan

Piatra lui Dan, o zonă turistică care până nu demult era puţin cunoscută iubitorilor de natură, a devenit extrem de populară printre cei care caută să îşi petreacă câteva ore în mijlocul naturii.

Iar asta, datorită priveliştii superbe pe o oferă asupra lacului Tarniţa din judeţul Cluj.

Traseul până la acest punct de belvedere este unul uşor spre mediu şi durează aproximativ două ore.

Traseu Piatra lui Dan de la Tarniţa

Cum se ajunge la Piatra lui Dan de la Tarniţa

Cum se ajunge la Piatra lui Dan

Traseul spre Piatra lui Dan a fost descris pe site-ul muntii-nostri.ro:

Se pleacă de la barajul Tarnița, pe drumul forestier din partea de nord a lacului (partea stângă a văii Someșului Cald). Se trece pe lângă cabană Salvamont.

Drumul forestier este închis circulației auto.

Din capătul drumului (unde se găsește o deschizătură de vegetaţie, şi traseul punct roșu continua spre stânga) se începe urcarea în direcția nord pe un drum mai mic. După 50 m la prima intersecție facem dreapta și începem o urcare accentuată pe deal.

Televiziunea CNN a inclus Munții Apuseni în topul celor mai frumoase 17 destinații turistice din Europa

Sfaturi pentru a ajunge Piatra lui Dan

Se continuă traseul aproximativ 15 minute până vedem o poiană în partea stângă. Aici suntem în culmea dealului și de aici se continuă doar pe curba de nivel. Din poiană facem dreapta pe un drum de pământ apoi la prima intersecție facem iarăși dreapta ieșind întro altă poiană. La un moment dat vom avea de un copac căzut în drum.

Mai sunt și alte bifurcații de spre dreapta, dar traseul trebuie să fie într-o ușoară coborâre.

La aproximativ 20 de minute de mers pe curba de nivel ar trebui să se deschidă o poiană în partea dreaptă. Traversăm poaiana care are 450 m lungime iar capătul ei drumul face ușor dreapta. După care se intră în desișuri. Și o potecă mai mult acoperită de vegetație în timpul verii. Și o coborâre puțin mai accentuată. La 2 minute după coborâre, se face dreapta părăsind poteca și se coboară versantul muntelui sprea Piatra lui Dan. Coborârea ar trebui să fie 2-3 minute.

Din poteca din coama dealului, se văd niște colți de stâncă. De acolo veți avea parte de una din cele mai spectaculoase puncte de belvedere din România.

Revenim în poteca din culea dealului și ne continuăm traseul pe lângă o hrănitoare de animale. În aproximativ 5 minute vom ajunge la un al doilea punct de belvedere. Vă întoarceți 3 minute apoi puteți coborî în direcția Est prin pădure (cum mergeți după hrănitoare în stânga, dacă vă întoarceţi de la al doilea punct de belvedere în dreapta)

Se coboară pe prima vale, aproximativ 30 de minute până în drumul judeţean asfaltat 107P. După care se merge spre dreaptă către barajul Tarniţa.