De Vazut

Top 5 sfaturi pentru un start-up de succes

Top 5 sfaturi pentru un start-up de succes

Orice antreprenor trebuie să aibă capacitatea de a se adapta permanent și de a învăța din succes, dar și din eșecuri. Iar cea mai importantă validare a succesului unui produs este ca acesta să vină, de fapt, cu o soluție de care piața chiar are nevoie. Așa că dacă ai o idee de business, ar trebui să te asiguri întâi că aceasta chiar va aduce o schimbare necesară și scalabilă pe piață, și nu doar în grupul tău de cunoscuți. Însă, un start-up de succes nu are nevoie doar de o idee bună, deoarece succesul unei afaceri depinde și de alți factori, iar pentru asta îți venim în ajutor cu câteva sfaturi.

Stabilește segmentul căruia te adresezi

Atunci când lansezi un start-up, ai nevoie de o strategie de comunicare, iar pentru a realiza cel mai bun plan de promovare, va trebui să stabilești care este audiența pe care o targetezi pentru produsul sau serviciul tău. Gândește-te bine cine sunt oamenii care ar putea beneficia de produsul tău, ce hobby-uri și ce venituri au, dar și în ce categorie de vârstă se încadrează. Cu cât vei avea date mai concrete, cu atât îți va fi mai ușor să identifici anumite tipologii cheie de clienți potențiali, iar astfel vei putea stabili mult mai rapid mesajele cheie, dar și mijloacele și canalele de comunicare. Deși mulți antreprenori se concentrează exclusiv pe produs, nu este indicat să uiți de consumator. Încearcă să stabilești foarte clar cui te adresezi, conturând încă de la început profilul unui consumator potențial.

Obține fonduri prin metode moderne de finanțare

Dacă ideea ta are potențial, atunci există mari șanse ca cineva să îți ofere finanțare pentru a-ți putea pune în aplicare planul de afaceri. Fondurile europene nerambursabile, programele guvernamentale dedicate, creditele bancare sau fondurile de investiții sunt metodele clasice de finanțare, însă, acum poți apela la câteva opțiuni moderne, precum Business Angeles sau crowdfunding. În primul rând, Business Angeles sunt acele persoane care dețin capital și sunt dispuse să folosească propriile resurse pentru a finanța afaceri aflate la început de drum. În schimb, platformele de crowdfunding sunt dedicate celor care solicită în mediul online sponsorizare pentru ideile lor de afaceri, sau pentru diferite cauze.

Dacă un antreprenor are o idee inovativă, dar nu deține încă o firmă sau angajați, acesta își poate prezenta ideea de afacere pe o platformă de crowdfunding, unde poate să solicite comunității ajutor pentru finanțarea proiectului.  Fondurile sunt accesibile numai în momentul în care a fost strânsă toată suma necesară, iar apoi, în schimbul susținerii oferite, contributorii primesc produsul creat de antreprenor sau reduceri semnificative de preț.

Recrutează persoanele potrivite

Atunci când lansezi un start-up este necesar să ai alături o echipă care să creadă cu tărie în reușitele unei noi afaceri.  De asemenea, este importantă atingerea unui echilibru între micromanagement și macromanagement. La început, echipa este una restrânsă, iar un comportament autoritar nu este recomandat. Dimpotrivă, angajații au nevoie de libertate, pentru a-și pune în valoare calitățile și atuurile profesionale, fără a fi gestionați până la cel mai mic detaliu. De asemenea, la fel de importantă este crearea unei direcții solide a companiei, dar și stabilirea unor obiective clare, pe care angajații să le atingă într-un mod eficient.

În ceea ce privește recrutarea angajaților, pentru a forma o echipă performantă, care poate primi feedback sincer și constructiv, se recomandă evitarea angajărilor din cercurile de apropiați. Chiar dacă multe companii de succes au pornit de la o prietenie de lungă durată, există multe exemple de antreprenori care au ajuns să rupă prietenii strânse, din cauza neînțelegerilor apărute într-un business.

Protejează-te din punct de vedere legal

Pentru a-ți proteja afacerea este important să ai acoperire din punct de vedere legal. Așa că este necesar să închei întotdeauna contract cu partenerii de afaceri sau cu furnizorii, să stipulezi  foarte clar condițiile de colaborare, să îți protejezi proprietatea intelectuală, dar și să te asiguri că îți recuperezi datoriile din partea clienților. De exemplu, antreprenorii care vând sau furnizează servicii cu plata la termen, către alte companii private, sunt expuși riscului de neplată, iar în astfel de cazuri este recomandată o asigurare de credit comercial. Cu o astfel de poliță, antreprenorii își pot recupera ușor datoriile și își pot cunoaște cât mai bine partenerii, pentru a avea pe viitor o colaborare profesională cât mai eficientă.

Învață să îți cunoști competiția

Deși mulți antreprenori se tem de competiție, aceasta nu este un aspect negativ. Dimpotrivă, competiția ne motivează să fim mai buni, să facem lucrurile diferit și să vrem să ne dezvoltăm permanent. În plus, dacă nu există competiție pe segmentul de business pe care ni-l alegem, înseamnă că piața este prea mică, sau că nu este sigură pentru un start-up. De asemenea, atunci când începi o nouă afacere, este indicat să analizezi competiția, astfel încât să vii cu un plus pe piață și să atragi astfel mult mai ușor atenția potențialilor clienți.

Așadar, acestea sunt cele mai importante aspecte de care ar trebui să ții cont pentru a avea un start-up de succes. Însă, trebuie să ții minte că planurile inițiale nu vor rămâne, întotdeauna, la fel pe parcursul dezvoltării unei afaceri de succes. Totuși, este necesar să ai puterea de a-ți urma ideile, dar și de a renunța la ele, în momentul în care trebuie să faci o schimbare.

Photo by krakenimages on Unsplash



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de