Important, Social & Cultura

86 de speakeri şi peste 800 de participanţi la Cluj Business Days

Cluj Business Days

Cea de-a XXV-a ediție din seria de evenimente Business Days a fost organizată, de această dată, în premieră în perioada 14-15 decembrie la Cluj-Napoca.

Două zile, aproximativ 800 de participanți dornici să ia parte la sesiunile de dezvoltare personală, dar și profesională și, nu în ultimul rând, 86 de speakeri de top care au oferit informații utile celor prezenţi – acestea sunt elementele primordiale care au contribuit la realizarea unuia din cele mai importante evenimente de business din regiunea centrală, respectiv de Est a Europei.

Prima zi a debutat cu o serie de activități menite să ofere participanților o viziune amplă despre diversele posibilități de dezvoltare ale planului de afaceri într-un mediu în care digitalizarea și-a pus amprenta pe societatea în care trăim. Începând de la sesiunile speciale, workshopuri si masterclass, până la traininguri susținute de speakeri internaționali, accesul la informații cu privire la această temă a fost permis tuturor celor interesați de subiectele de  actualitate care ne înconjoară.

Care sunt implicațiile leadership-ului în era digitală, cum este conturat locul de muncă al viitorului, ce presupune conceptul de „micro-moment”, care este legătura dintre educație,  sănătate și viața noastră digitalizată, cum anume ne influențează comportamentul tehnologia sau în ce măsură consumatorul este implicat în această sferă, reprezintă doar câteva chestiuni tratate în cadrul fiecărui program în parte.

Nelipsitul fenomen al momentului care a cuprins întreaga Europă, #MannequinChallange, a destins atmosfera aducând energie pozitivă în sală. De acest lucru ne asigură Ștefania Moiş, participant Business Days: „Prima zi la Business Days a fost mai mult decât mă așteptam.  Un eveniment organizat ca la carte, cu speakeri renumiți care au oferit informații de calitate și care pot fi aplicate atât în viața profesională, cât și personală. Inspirație,  inovație,  calitate sunt cuvintele care pot descrie cel mai bine ce înseamnă defapt evenimentele Business Days. Cât despre ideea domnului Horia Szabo legată de isteria mannequin challenge, jos pălăria! Exemplul digitalizării pus în practică în locul potrivit, la momentul potrivit.

Bineînțeles, numeroasele oportunități de business și stabilirea parteneriatelor, nu s-au putut desfășura altfel decât într-un cadru adecvat, la o ceașcă de cafea unde cei prezenti s-au deconectat de lumea virtuală și au participat activ la nenumăratele sesiuni de networking.

Sfârșitul zilei a fost ofertant pentru participanții Business Days. Degustarea de vin, prezentarea de modă și lansarea de carte le-au permis acestora să se delecteze în funcție de propriile preferințe și să îmbine teoria cu practica.

Acest eveniment, pe lângă faptul că este cel mai mare eveniment de business din România, care se desfășoară în mod regular în diferite orașe, este și special de la ediție la ediție deoarece sunt abordate mereu noi teme de actualitate și de interes.

Pe lângă acestea, sunt incluse concepte noi, iar elementul nou pe care l-au propus organizatorii pentru această ediție este conceptul de gamification. Evenimentul Business Days a fost „gamificat”, în acest sens participanții s-au putut înscrie în maratonul Business Days, care necesită pentru avansarea în cursă să răspunzi unor așa-numite „provocări de alergare”. Scopul maratonului fiind de a conștientiza participanții de lucrurile învățate în cele două zile.

Cea de-a doua zi a fost încărcată cu workshop-uri, traininguri, sesiuni speciale dedicate acestei teme. Sesiunile speciale  au fost diversificate și au conținut subiecte de la interacțiunile sociale, relațiile si fericirea în era digitală, până la mediile de comunicare digitale și societatea.

Ultima sesiune specială din acestă ediție s-a încheiat cum nu se putea mai bine, cu 7 serii de prezentări care au fost susținute de antreprenori de succes, manageri cu bună reputație profesională, experți și specialiști care au prezentat trendurile viitorului în viața noastră digitalizată.

Pentru a conștientiza modul în care se dezvoltă tehnologia și mediul digital sau cât de mult vom trăi în lumea virtuală și cât de mult în lumea reală ne îndreptăm atenția spre ideile susținute de către unii speakeri.

Mihaela Stroe, doctor in sociologie, expert in inteligenta nonverbala, ActaNonverbal spune următoarele lucruri esențiale despre necesitatea comunicării față în față: „De ce este importantă comunicarea față în față? Deoarece este cel mai bun mijloc prin care putem să cunoaștem cu adevărat cealaltă persoană. La întâlnirile față în față ne dăm seama de energia persoanei, pentru că o simțim, atunci ne dăm seama de atitudine pentru că o vedem.

Speaker-ul nostru îndeamnă să fim altfel decât ceilalți, să fim conectați cu ceilalți și să ne facem timp să îi ascultăm deoarece de la fiecare persoană putem să învățăm o lecție valoroasă. Important este să nu ne mai uităm la ceea ce spun oamenii, ci la ceea ce fac oamenii.

Suntem dependenți de tehnologie, important este cine deține controlul. Noi, oamenii avem nevoie unii de alții, de căldura umană, ceea ce tehnologia nu ne poate oferi.” a povestit Rajko Kuzmanovic, General Manager, Memo Consult.

Mihaela Tatu, Realizator emisiuni Radio-Tv, Trainer Public Speaking, speaker cu tradiție la Business Days a amintit, din nou, cât de mult oamenii sunt conectați și dependenți de tehnologie prin toate aplicațiile pe care le folosim.

Dacă tot vorbeam de o ediție specială, organizatorii au mai pregătit ceva deosebit. În acest sens având în vedere că această ediție s-a desfășurat în proximitatea sărbătorilor de iarnă, echipa Business Days a provocat participanții, partenerii și speakerii acestei ediții să doneze cadouri pentru copii și bătrânii săraci din regiune cu scopul de a face o bucurie, de a dărui un zambet și celor mai puțin norocoși. Pe lângă acestea, toate premiile care nu au fost câștigate în urma participării la maraton, au fost puse la bătaie la tombola de final la care puteai participa dacă donai pentru cauzele amintite.

Legat organizare sau cum s-au simțit participanții, Gabriela, fost voluntar Business Days actual participant, ne-a oferit unele detalii: „Dacă trebuie să vorbesc despre cum m-am simțit acum în cadrul evenimentului în postura de participant, pot să spun că mult mai receptivă, reușind să acumulez ideile promovate de vorbitori. Spun acest lucru deoarece în calitate de voluntar implicarea a fost maximă pentru a ne îndeplini task-urile cu succes. Pot să afirm deși este un lucru evident dacă observăm rezultatele că în spatele acestui proiect stă o muncă foarte mare. Personal, consider ideea acestei platforme impresionantă, practic să reușești să aduci la un loc antreprenori din toată țara pentru a crea o cultură durabilă în România este extraordinar.

Această ediție s-a încheiat într-un mod care respectă o tradiție la Business Days Cluj: pe lângă activitățile de networking și premierea concursurilor, seara a ajuns la final printr-o degustare de sushi.

Felicitări organizatorilor pentru toată implicarea, munca depusă și profesionalismul de care dau dovadă de fiecare dată. Au reușit să facă acest concept cunoscut la nivel internațional și au făcut ca Business Days să ajungă un eveniment unde antreprenorii, speakerii și participanții să se întâlnească și reîntâlnească într-un mediu nu doar business ci și prietenos.



Articol realizat de Comșa Bianca si Gabriela Ţepuș



photo credit: Cluj Business Days



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de