Primăria municipiului Cluj-Napoca, prin Direcția Poliția Locală, a identificat pe parcursul anului 2017, un număr de 689 autovehicule din categoria fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al statului.
Dintre aceste 689 de autoturisme:
- 72 autovehicule au fost ridicate;
- 265 autovehicule au fost retrase de pe domeniul public de către proprietari;
- 243 autovehicule sunt în procedură de lucru;
- 109 autovehicule au fost repuse în circulație.
Poliția Locală continuă acțiunile de identificare, verificare și ridicare a autovehiculelor din oraș care au aspect de mașini abandonate.
Sesizarile clujenilor în acest sens pot fi transmise prin aplicația MyCluj – disponibilă pe Google Play, în App Store și pe website-ul primăriei http://mycluj.e-primariaclujnapoca.ro – prin registratura primăriei, primăriile de cartier sau prin dispeceratul Politiei Locale (0264 – 955).
În urma sesizarilor dvs. sau a autosesizării agenților, Poliția Locală transmite somații deţinătorilor autovehiculelor cu aspect de maşini abandonate care pot fi identificați. În cazul în care deținătorii acestor mașini nu pot fi identificați sau nu dau curs notificărilor transmise de Primărie, în vederea verificării documentelor legate de autovehicul, se aplică prevederile Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale.
Aceste mașini nu pot fi ridicate imediat ce au fost identificate (în afara unor excepții precum cazul în care reprezintă un risc pentru cetățeni) – este necesar un interval de timp de 60 de zile pentru a derula întreaga procedură legală și a putea îndepărta mașina abandonată din spațiul public.