IT

Care sunt secretele unei optimizari SEO de succes?

optimizari SEO

Prezenta online trebuie sa fie o prioritate, indiferent ca vorbim de o companie nou-lansata sau de una cu state vechi in piata! O buna modalitate de a obtine vizibilitate si avantaj competitiv este prin optimizarea SEO (Search Engine Optimization), ca parte integranta a strategiei de marketing.

Pentru un necunoscator, cuvantul ”SEO” este destul de intimidant dar, in fapt, este un proces simplu de inteles, accesibil si cu rezultate de lunga durata, mai ales daca se contracteaza o agentie SEO cu experienta.

Deja nu mai este niciun secret ca SEO nu este o ”bagheta magica” pentru atingerea celor mai rapide rezultate, ci implica un set de tactici si strategii personalizate, menite sa imbunatateasca vizibilitatea si reputatia oricarui tip de site pe Internet.

Secretele unei optimizari SEO cu rezultatele dorite

Esentiale, cuvintele cheie

Primul pas in optimizarea SEO il reprezinta research-ul si alegerea cuvintelor cheie potrivite. Cuvintele cheie (sau keyword-urile) sunt cuvinte sau fraze folosite de internauti atunci cand cauta un produs sau serviciu. In egala masura, sunt esentiale pentru ca motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este vorba pe respectivul site.

In primul rand, agentia de SEO alege cuvintele cheie cele mai relevante pentru industria in care activeaza business-ul, care sa reflecte produsele/serviciile oferite si sa coincida cu ceea ce potentialii clienti ar cauta pe internet.

Selectarea cuvintelor cheie are la baza intelegerea exacta a audientei tinta si a modului in care aceasta cauta informatii sau produse pe internet. Exista trei tipuri principale de intentii de cautare: informationale (cand utilizatorii cauta informatii), navigationale (cand utilizatorii cauta un anumit site) si tranzactionale (cand utilizatorii cauta sa cumpere ceva).

Trebuie sa aducem in discutie si cuvintele cheie de tipul long-tail, fraze mai lungi si mai specifice, adesea folosite de utilizatori cand sunt pe punctul de a face o achizitie sau cand cauta informatii foarte specifice.

O alta categorie de cuvinte cheie importante poarta denumirea de LSI (Latent Semantic Indexing), Acestea sunt cuvinte cheie cu legatura stransa cu cuvantul cheie principal, pe care Google le foloseste pentru a intelege mai bine continutul unei pagini si pentru a asigura relevanta rezultatelor de cautare.

Calitatea si relevanta continutului

Cel de-al doilea pas important in optimizarea SEO de succes este reprezentata de calitatea si relevanta continutului din site. Fara un continut de calitate vizitatorii nu vor ramane pe website! Din acest motiv, expertii SEO se vor preocupa sa creeze continut valoros, relevant, bine scris si usor de citit, actualizat in mod regulat (pentru a mentine relevanta si interesul utilizatorilor).

Nu este suficient sa existe articole scrise pe subiecte intens discutate, daca continutul nu este unic. Articolele scrise pe site trebuie sa ofere o perspectiva noua sau sa prezinte informatii intr-un mod interesant, optimizat pe cuvintele cheie deja stabilite.

Mai trebuie adaugat faptul ca un continut detaliat, care raspunde complet si corect la intrebarile utilizatorilor, are o performanta mai buna in motoarele de cautare. Deci articolele nu trebuie scrise doar ca sa iasa la numar!

Link building

Link building-ul este procesul de obtinere a linkurilor de pe alte site-uri către site-ul clientului. Aceasta este o parte esentiala a SEO, deoarece motoarele de cautare le considera ca semnale de incredere. Calitatea este mult mai importanta decat cantitatea, iar linkurile obtinute de pe site-uri cu reputatie mare (Domain Rating) si relevante pentru domeniul de activitate sunt cele care aduc cele mai mari beneficii.

Aspecte tehnice

Exista o serie de aspecte tehnice care pot influenta clasarea site-ului in motoarele de cautare:

  • Viteza de incarcare – este un factor de clasament important pentru Google. Site-urile trebuie sa se incarce rapid, astfel incat vizitatorii sa nu le paraseasca.
  • Securitatea – utilizarea protocolului HTTPS, care cripteaza datele utilizatorilor, poate fi un avantaj pentru clasamentul SEO;
  • Optimizarea pentru dispozitive mobile – o proportie semnificativa a traficului web provine de pe dispozitive mobile. Un site care nu este optimizat pentru dispozitive mobile va avea o performanta slaba in clasamentele de cautare si va oferi o experienta mai putin placuta utilizatorilor.
  • Structura URL-urilor – URL-urile clare si descriptive ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul paginii. In esenta, URL bun trebuie sa fie usor de inteles si sa includa cuvintele cheie reprezentative.

foto: freepik.com



Lasă un răspuns

Site creat de