Important, IT

Ce presupune lansarea unui magazin online?

Ce presupune lansarea unui magazin online?

Comerțul susținut pe internet este unul dintre domeniile aflate într-o puternică expansiune: în 2019 cumpărăturile online în România au depășit 4,3 miliarde euro, în creștere cu 22% față de 2018 (conform GPeC), iar la nivel global această sumă se ridică la peste 3,5 trilioane de dolari americani.

Așadar, cifrele sunt cea mai puternică motivație pentru a face parte din comerțul viitorului, prin deschiderea unui magazin online. Dar ce anume ar trebui să știi înainte de a demara pe un asemenea drum? În general, pașii de urmat pentru deschiderea unui magazin online sunt următorii:

1. Cercetarea de piață

Este nevoie ca aceasta să fie lămuritoare asupra a ceea ce dorești să comercializezi online. Pentru a evita intrarea pe o piață cu o concurență deja puternică, ar merita să te gândești la produse de nișă, care nu există sau sunt insuficiente pe piața din România.

2. Înființarea companiei

Pentru a putea avea credibilitate în fața clienților și pentru a evita complicații ulterioare, este necesar să dai formă juridică activității tale comerciale. În acest fel te vei asigura că este posibilă funcționarea magazinului în condițiile legii.

3. Crearea unui website

Când vine vorba de comerț, observăm o adevărată explozie de imagine și publicitate, în mod deosebit pe internet. Este, așadar, fundamental ca domeniul tău online și fie cât mai atrăgător pentru clienți și să permită acces rapid și tranzacții efectuate în siguranță.

După ce ai stabilit care va fi acesta, ai nevoie să lămurești unui alt aspect important, care îți va susține funcționarea performantă a site-ului: unde alegi ca acesta să fie găzduit? O soluție profesională o reprezintă Virtual Private Server, care înseamnă practic o mașină virtuală ce rulează, alături de alte mașini virtuale, pe un server fizic. Acest lucru este posibil datorită unui program de virtualizare lucrat în mod special pentru a oferi suport de încredere companiilor care aleg să își propună activitatea pe internet.

Soluția Managed VPS sau VPS administrat este cea mai completă opțiune de găzduire, în sensul în care furnizorul de servicii de website hosting asigură funcționarea în condiții optime a serverului, asigurând totodată și un nivel de securitate la cele mai înalte standarde.

4. Alegerea platformei de e-commerce

Este fundamentală pentru orice comerciant online care se respectă. Astfel, un pachet de găzduire pentru Magento este alegerea esențială, deoarece peste 25% din magazinele e-commerce din întreaga lume utilizează această platformă. Enumerăm aici doar câteva dintre ele: Coca-Cola, Nike, Ford, Hermes, Samsung, Nespresso.

Magento este un script PhP, o tehnologie de tip OpenSource, care se remarcă prin conținut SEO-friendly și integrare facilă a gateway-ului de plată. Principalele motive pentru care Magento este prima alegere pentru majoritatea magazinelor online sunt următoarele:

  1. Securitate – core-ul platformei este actualizat permanent, astfel încât cei care fac cumpărături online și care sunt nevoiți să dezvăluie anumite date personale magazinului să nu aibă surprize neplăcute în urma atacurilor cibernetice.
  2. Flexibilitate – acoperă orice nevoie datorită numeroaselor funcționalități disponibile. În platformă sunt incluse standard instrumente pentru administrarea produselor, comenzilor și a conținutului, instrumente de marketing și pentru efectuarea de promoții.
  3. Se pliază cu succes atât pe tipul clasic de comerț B2C, cât și pe tipul B2B, platforma permițând, de exemplu, existența unui magazin dedicat atât persoanelor fizice, cât și celor juridice.
  4. Integrarea ușoară a furnizorilor de servicii – plăți online, servicii de curierat, facturare și ERP, marketing afiliat – și a rețelelor sociale, prin prezența pe platforme precum Facebook sau Instagram, fiind astfel garantul celei mai puternice expuneri.
  5. Optimizare SEO și pentru dispozitive mobile – platforma oferă posibilitatea editării url-urilor și a oricăror informații meta pentru motoarele de căutare, informațiile putând fi setate la nivel de pagină, categorie sau produs.
  6. Viteza de încărcare și scalabilitate – este unul dintre punctele forte ale platformei, dezvoltatorii scriptului fiind orientată către client, dorind o experiență cât mai facilă pentru potențialul cumpărător și, implicit, vânzări mai mari pentru magazinele partenere, indiferent de creșterile de trafic, vizitatori și comenzi.
  7. Expansiune la nivel global – este ușor să vinzi pe Magento, deoarece sunt disponibile opțiuni multi-limbă, multi-valută, chiar multi-magazin, prin administrarea mai multor magazine, cu domenii diferite, dintr-un singur panou de administrare.

Marketplace Magento este cel mai bogat în aplicații dedicate e-commerce, deci dacă sunt necesare funcționalități suplimentare, cu siguranță acestea sunt prezente într-unul dintre modulele disponibile aici.

Succesul unui magazin online este rezultatul unei planificări atente și a unei înțelegeri exacte a mecanismelor de funcționare în online. Un website lucrat în mod profesionist, găzduit de un provider de servicii de calitate și prezent pe o platformă de e-commerce certificată de numărul mare de utilizatori mulțumiți reprezintă baza oricărei afaceri de succes în mediul online.

sursa foto: https://www.piqsels.com/en/public-domain-photo-zkvwo



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de