Serviciile de optimizare SEO reprezinta o tehnica de marketing online cu adevarat eficienta, la care apeleaza nenumarate firme si companii ce doresc sa-si promoveze produsele sau serviciile pe Internet. De la micii intreprinzatori locali pana la marile branduri de renume mondial, cu totii folosesc strategii si principii SEO in demersul lor catre succesul antreprenorial.
Pe scurt, activitatile de optimizare SEO (Search Engine Optimization) au drept scop optimizarea website-urilor pentru motoarele de cautare. In speta, pentru Google – motorul de cautare numarul 1 la nivel global, inclusiv la noi in tara. Urmarind generarea de trafic organic si imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site (UX), in vederea cresterii ratei de conversie, SEO isi gaseste aplicabilitatea in diverse domenii si situatii.
Spre exemplu, in e-commerce (magazine online) sau in cazul paginilor ce descriu si promoveaza diferite servicii. Mai mult, chiar si persoanele publice care detin o pagina personala si doresc sa castige brand awareness pe Internet, in domeniul lor de activitate, pot recurge la aceasta tehnica de marketing digital. Procesul de optimizare SEO este foarte vast si urmareste propulsarea site-urilor cat mai sus in lista de rezultate Google, prin raportare la anumite cuvinte cheie sau expresii de cautare targetate.
In principiu, cand spunem optimizare SEO ne referim la:
– research de cuvinte cheie si auditul site-ului (in cazul in care acesta exista deja);
– conceperea/regandirea arhitecturii site-ului;
– optimizarea tehnica a acestuia;
– optimizarea on-page si off-page;
– crearea de continut de calitate si backlink-uri;
– monitorizarea traficului etc.
Toate etapele si activitatile specifice SEO sunt vitale in felul lor, insa probabil cea mai constanta si in jurul careia se invarte intregul proces este crearea de continut – care foloseste drept „suport” atat pentru optimizarea on-page, cat si pentru cea off-page.
Cu alte cuvinte, un copywriter specializat in SEO se va ocupa permanent sa genereze continut scris pentru business-ul dat, fie ca vorbim de texte de prezentare destinate site-ului sau mesaje promotionale care vor circula pe Internet. In acest sens, specialistii vorbesc despre asa-zisul „continut de calitate” ca regula de aur in optimizarea SEO.
Dar ce conditii trebuie sa intruneasca, mai exact, continutul respectiv pentru a fi considerat „de calitate”? In primul rand, este important ca orice text sa fie corect scris din punct de vedere gramatical si ortografic, sa fie bine structurat si tehnoredactat, folosindu-se un limbaj cat mai limpede si concis.
In al doilea rand, este indicat ca inserarea keyword-urilor sa se realizeze intr-o maniera cat mai naturala, evitand fenomenul keyword stuffing. Nu in ultimul rand, prin „continut de calitate” se mai intelege: de interes, de actualitate, util, inovativ, bine documentat si mai ales… relevant!
Dar cum in SEO subiectele se „rodeaza” rapid, volumul de continut generat fiind foarte mare, intr-un ritm permanent, orice copywriter poate ramane in pana de idei. Pentru a evita situatiile de genul writer’s block, iata 7 tool-uri online care-ti pot servi drept sursa de inspiratie pentru subiectele de articole specifice optimizarii SEO: Blog Idea Generator, Portent Content Idea Generator, AnswerThePublic, Builtvisibile, Followerwonk, StoryBase, BuzzSumo.
Cu ajutorul acestora, vei avea ocazia de a descoperi noi informatii, idei si subiecte de interes pentru publicul caruia te adresezi. Nu-i de mirare faptul ca mai toti creatorii de content apeleaza la ele in prezent. Citeste mai multe detalii aici!
Salut. Am citit articolul vostru. Vreau sa va reamintesc că notiunea de keyword… este alta! Nu inseamnă sa raspandesti niste cuvinte cheie intr-un text, mai bine zis nu mai inseamna asta de multa vreme. Apoi, sculele de inspiratie amintite aici, la sfarsit, sunt asa… dacă te plictisesti, ele nu reprezinta un ajutor. Dacă nu stii sa scrii, nu ai inspiratie, te duci sa bei o bere si incerci dup-aia. Bine, nu inseamna ca vei sti, dar macar inspiratia poate vine…