Important, IT

Criterii pentru alegerea celor mai bune aplicații de business

Criterii pentru alegerea celor mai bune aplicații de business

Un antreprenor de succes, o companie profitabilă sau un IMM tenace au în comun faptul că au știut să aleagă cele mai bune aplicații de business, în funcție de nevoile specifice, de dimensiunea organizației și de particularitățile domeniului în care activează.

Dacă vrei să le urmezi exemplul, implementează un soft personalizat, ca să te poți concentra pe dezvoltarea business-ului și atingerea nivelului de excelență dorit, fără ca activitatea firmei să mai fie afectată de limitările unor aplicații standard, prea generaliste și cu setări superficiale.

Pentru determinarea celor mai eficiente soluții informatice, îți prezentăm în continuare criteriile de alegere a produselor software și de evaluare a performanțelor acestora:

Aplică un proces de selecție a aplicațiilor existente pe piață

Organizează un proces intern de selecție a aplicațiilor de business care să cuprindă următoarele etape: stabilirea necesarului de software, analiza funcțiilor, capacităților și caracteristicilor fiecărei aplicații, determinarea compatibilității cu produsele hard și soft existente în companie.

Vei obține o primă selecție de aplicații oportune, la care urmează să verifici standardele de calitate ISO: 

  • caracteristici funcționale (adaptabilitate,  deschidere, interoperabilitate, nivel de securitate, număr de utilizatori care pot lucra simultan, parametrizare completă);
  • caracteristici de calitate software (personalizare, portabilitate, standarde de comunicație, varietate a platformelor, mentenabilitate, ușurință în lucrul cu interfața platformei, posibilitatea utilizării produsului de către angajații începători, intermediari și avansați, capacitatea aplicației de a identifica erorile și de a le elimina, existența unor tutoriale, cursuri online, versiuni demo, fiabilitate (fără erori la rulare, salvare și recuperare) și eficiență (viteză bună de execuție, consum redus de resurse).

După aplicarea acestor criterii de calitate, urmează verificarea detaliilor tehnice și comerciale: reputația produsului, vechimea pe piață, referințele de la useri, costurile de instruire, de instalare și de implementare, costuri de actualizare și licențe, posibilitatea achiziționării în rate sau pe bază de abonament lunar.

Stabilește nevoile companiei în materie de softuri business

Realizează un diagnostic al nevoilor organizaționale și operaționale, pentru a determina care sunt punctele slabe ce trebuie abordate cu prioritate și integrate într-o aplicație de business performantă.

Dacă te afli în plină dezvoltare a companiei, alege investiția într-un software personalizat care să-ți permită scalabilitatea afacerii și să nu te oblige la investiții ulterioare în software și licențe suplimentare pentru noile funcționalități ale firmei.

Vei avea de ales dintre softuri care vizează productivitatea generală și organizarea activității, platforme de business intelligence și project management, sisteme de planificare a resurselor întreprinderii, inclusiv logistică și salarizare (ERP – Enterprise Resource Planning), aplicații pentru eficientizarea relației cu clienții (CRM – Customer Relationship Management). 

Dacă optezi pentru implementare ERP vei beneficia de integrarea tuturor informațiilor din organizație într-o platformă unică, care asigură transparența datelor și controlul activităților financiar-contabile, de gestiune, salarizare, logistică, vânzări, producție, precum și gestiunea mijloacelor fixe. 

O aplicație de business de tip ERP îți oferă integrarea și automatizarea elementelor de bază din activitatea companiei și adaugă în plus funcțiile CRM pentru gestionarea relației cu clienții, coordonarea proiectelor, programarea activităților de mentenanță, service și planificarea producției.

Aplică aceste criterii pentru alegerea celor mai bune aplicații de business și nu uita că ele reprezintă surse importante de avantaj competițional, prin care investești în inovație tehnologică și organizațională.



Lasă un răspuns

Site creat de