Atunci când faci brainstorming în legătură cu strategiile de publicitate potrivite pentru afacerea ta, poate fi o provocare să nu recurgi la metodele standard, dar care nu dau cele mai bune rezultate. Pentru a ajunge la noi potențiali clienți și pentru a-i transforma în consumatori activi, va trebui să ieși în afara zonei de confort și să încerci tehnici de marketing puțin mai neconvenționale.
Aceste modalități alternative mai puțin cunoscute sunt uneori evitate de antreprenorii care preferă strategiile confirmate în piață. Dar, contrar credinței populare, ideile de publicitate alternativă pot deveni la fel de populare și, adesea, pot duce la rezultate impresionante. Cu toate acestea, cheia este cunoașterea tehnicilor de marketing netradițional, care au cel mai mare potențial de succes și implementarea acestora într-un mod original.
De obicei, antreprenorii investesc în diferite tipuri de marketing alternativ fără a cerceta corespunzător fiecare metodă în parte sau fără a monitoriza îndeaproape performanța campaniilor lor. Acest lucru poate duce la bugete pierdute și la conversii mai puțin decât ideale, obligându-i pe proprietarii de afaceri să revină dezamăgiți la metodele standard.
Iată 3 strategii alternative de publicitate despre care probabil NU știai:
1. Plasare de produse
Când oamenii aud de „plasarea de produse”, de obicei se gândesc la vedete care beau băuturi populare în videoclipuri muzicale sau la actori care admiră apusul de soare dintr-o mașină sport de lux.
Însă, plasarea produselor nu este o strategie de marketing rezervată doar elitei hollywoodiene. De fapt, poate fi una dintre cele mai de impact metode de publicitate pentru o afacere atunci când este executată corect.
Obiectivul principal al unei campanii de plasare de produse este acela de a face ca un factor de influență să le utilizeze și să le promoveze, expunându-le publicului său și, în cele din urmă, să crească recunoașterea mărcii. Dar, pentru ca acest lucru să funcționeze, influencer-ul în cauză trebuie să fie relevant pentru publicul tău țintă și să fie considerat o sursă credibilă de informații.
2. Publicitate In-app
Știai că publicitatea în aplicații se va tripla ca valoare în următorii câțiva ani, trecând de la 72 miliarde de dolari, în 2016 la 201 miliarde de dolari, în 2021? Este un fapt pe care mulți experți în marketing l-au luat în considerare și, din motive întemeiate, deoarece reclamele din aplicații produc mai mult decât dublu față de rata de click a anunțurilor bazate pe web și de 13,5 ori mai mult venit.
Cu toate acestea, pentru a valorifica pe deplin anunțurile în aplicație, una dintre alternativele strategice față de publicitatea tradițională, trebuie să te asiguri că reclama este impecabilă și că îi vei monitoriza consecvent performanța. În caz contrar, ai putea pierde bugetul din cauza unor anunțuri care generează doar câteva click-uri. Odată ce ai găsit un format care dă rezultate, dă-i timp campaniei să crească.
Ține minte că rata medie de click-uri pentru anunțurile în aplicație este de 1,53%, deci ia acest număr drept etalon și depune toate eforturile ca să îl depășești.
3. Promovare prin SMS
Chiar dacă poate părea prea simplu să funcționeze, avantajele unei astfel de campanii sunt incredibile. Dacă alegi să faci promovare prin SMS poți fi convins că mesajele tale vor fi vizualizate, pentru că rata de citire a unui mesaj text este de doar 3 minute, iar cea de deschidere este de 95%.
Mai mult decât atât, inclusiv guvernele folosesc alertele prin SMS pentru a-și proteja cetățenii, cum este cazul statului Israel, țară care anunță populația despre persoanele purtătoare de COVID-19.
Poți descoperi mai multe detalii despre promovarea prin SMS în acest articol și, cu siguranță, vei găsi multe lucruri interesante, pe care le poți aplica imediat.
4. Blogging de oaspeți
Nimic nu îți promovează marca mai bine în mediul online decât o resursă informațională adecvată pentru public, iar blogging-ul pentru oaspeți este o modalitate excelentă de a face acest lucru.
De fapt, specialiștii în marketing, care pun blog-ul pe primul loc, sunt de 13 ori mai predispuși să aibă ca rezultat un ROI pozitiv. Dar, pentru a-l obține, companiile trebuie să creeze mai întâi un conținut convingător, nou și captivant.
O modalitate de a crește eficacitatea postărilor pe blogul de oaspeți este utilizarea unor imagini atrăgătoare, care să însoțească textele. Acest lucru este deosebit de important, deoarece astfel de articole obțin cu aproximativ 94% mai multe vizionări decât cele fără poze. În plus, este necesar să te concentrezi pe calitatea materialelor și nu pe cantitate.
De asemenea, este important ca site-urile pe care le postează oaspeții să fie relevante pentru propria piață țintă. Dintre toate modalitățile alternative de publicitate, succesul unei astfel de inițiative de blog depinde într-adevăr de relațiile pe care ți le creezi cu alți editori de conținut. Asigură-te că te focusezi pe paginile web din industria ta, nu pe cele care nu sunt relevante.
În concluzie, prin implementarea acestor strategii alternative de marketing, îți poți diversifica eforturile publicitare și poți ajunge la potențialii clienți, pe care nu i-ai fi putut găsi altfel.
sursa foto: shutterstock.com