Important, Liceu, Studentie

Examenele online prin ochii elevilor şi studenţilor din anii terminali

studentie

Pandemia de coronavirus a adus odată cu ea o serie de schimbări majore în toate domeniile.

Unul dintre cele mai afectate sisteme este cel educaţional.

Ministerul Educaţiei a venit cu mai multe măsuri în acest domeniu; două dintre ideile importante pe care unităţile de învăţământ le-au şi implementat, sunt ca examenul de Capacitate, examenul de Bacalaureat, admiterea la facultate şi examenele de licenţă, masterat şi doctorat să fie susţinute online.

Desigur, ca-ntotdeauna părerile sunt împărţite, dar cum ar fi să vedem şi părerea celor care ar trebui să se organizeze cel mai bine în această perioadă. Este vorba de elevii şi studenţii care urmează să susţină examene importante în următoarea perioadă.

Şcolile şi facultăţile nu se mai deschid în acest an şcolar

Prin urmare, am întrebat câţiva elevi şi foşti elevi din cadrul mai multor licee din Gherla,  precum şi studenţi din Cluj, despre părerea lor cu privire la felul în care se vor desfăşura examenele online.

Aurica Căprar, elevă în clasa a VIII-a la Şcoala Gimnazială NR. 1 Gherla, urmează să susţină examenul de Capacitate şi aspiră la un liceu bun, însă susţinerea examenului online nu o încântă. Întrebată dacă preferă să susţină examenul de Capacitate de-acasă sau dacă ar vrea să se deplaseze la şcoală luând toate măsurile de siguranţă, aceasta a răspuns că ar fi vrut ca examenul să se desfăşoare în modul său clasic.

Ideea de a susţine examenul de Capacitate online nu mi se pare a fi o idee bună. Mi se pare că ar fi mult mai bine ca acesta să se desfăşoare la şcoală pentru a se evita eventualele neplăceri legate de tentativele de copiat ale elevilor.

Aurica ne-a declarat că nu şi-a făcut un plan propriu de învăţare în momentul în care a aflat că orele se mută în mediul online, dar a avut probleme de adaptare pentru că a simţit lipsa umană a profesorilor şi asta şi datorită factorilor tehnici.

Nu mi-am stabilit un plan în momentul în care am auzit că orele se vor desfăşura în mediul online, însă am fost bulversată la început pentru că nu puteam învăţa la fel cum învăţam în clasă cu profesorul, şi asta se datorează şi factorilor tehnici,  spre exemplu nu se auzea foarte bine când vorbeam cu camera pentru că eram foarte mulţi elevi conectaţi care vorbeau uneori unii peste ceilalţi, având diferite întrebări legate de teme sau lecţii pe care le-am avut de făcut.

Regulile pe care le impun cadrele didactice pentru elevii din clasa VIII, provoacă indignare la nivelul întregii comunităţi de părinţi, dar şi de elevi, deoarece unele impuneri consideră aceştia, sunt aberante. Una dintre măsurile pe care le aplică profesorii în această perioadă este ca notele obţinute la tezele din semestrul I să fie trecute şi în semestrul II.

Larisa Moldovan este elevă la Liceul Teoretic „Petru Maior” din Gherla, iar în luna iulie aceasta urmează să susţină examenul de Bacalaureat şi mai târziu examenul de admitere la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca. În ceea ce priveşte pregătirea ei pentru examenele „maturităţii” şi cel de admitere, Larisa spune că nu a avut o problemă în a învăţa şi a se pregăti, fiind o persoană care se adaptează uşor situaţiilor noi.

 „Nu am avut probleme în ceea ce priveşte învăţatul pentru Bacalaureat şi admitere. Am făcut faţă stresului pentru că sunt o persoană care se adaptează destul de repede oricărei situaţii.

Întrebată despre ce părere are ea despre desfăsurea examenelor online, Larisa consideră că era o variantă mai bună ca acestea să se desfăşoare după ce toate problemele legate de pandemie erau rezolvate, pentru că oricum facultăţile îşi deschid porţile abia în luna octombrie.

Din punctul meu de vedere era mai ok de abordat metoda clasică de susţinere a examenelor şi cred că mai puteam aştepta, astfel încât Bacalaureatul să îl  dăm undeva prin luna august sau cel puţin la sfârşitul lunii iulie şi ulterior admiterea, având în vedere că facultăţile încep abia în luna octombrie.

Cât de eficiente sunt cursurile online și cum are loc procesul de învățare de la distanță

Sara Cost, fostă elevă la Liceul Teoretic „Ana Ipătescu”, după o pauză de un an de la terminarea liceului, aceasta a decis să susţină examenul de admitere în cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca, departamentul de Tehnică Dentară. Sara consideră că susţinerea exemenelor online este o idee foarte bună, din cauza vremurilor în care ne aflăm, însă desfăşurarea evaluării în cadrul facultăţii ar fi mult mai eficace pentru  elevii care intenţionează să fraudeze examenele.

Susţinerea examenelor online este o idee bună din cauza vremurilor în care ne aflăm, însă situaţia de faţă îmi creează o stare de nelinişte şi de nesiguranţă în legătură cu modul în care se vor desfăşura evaluările, dar totuşi cred că o să fie ok pentru că înainte de examenul propriu-zis există o simulare în care noi ne putem familiariza cu sistemul. Dezavantajul major în ceea ce priveşte susţinerea examenelor online este că se poate copia; depinde doar de noi dacă vrem să fim corecţi şi să vedem capacitatea noastră reală.”

În ceea ce priveşte eliminarea stresului din perioada carantinei care ar fi putut fi un factor perturbator în momentul în care învăţa de acasă, aceasta spune că a abordat metode obişnuite prin care să înveţe mai uşor.

 „Am căutat diferite moduri prin care să învăţ mai uşor, mi-am scris lecţiile sub formă de schiţă, m-am înscris la simularea care va avea loc în 16 mai şi astfel am primit cursuri de pregătire online de la facultate, mi-am cumpărat un manual de biologie cu lecţiile integral. Acest lucru m-a ajutat foarte mult pentru că este şi un volum destul de mare de materie şi de lecţii.

Noemi Fărcaş este studentă la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, departamenul de Publicitate, iar în lunile iunie-iulie aceasta îşi va susţine Licenţa, online. Noemi este de părere că susţinerea examenului de licenţă din faţa calculatorului nu este o idee bună, însă s-au înregistrat schimbări în vederea susţinerii licenţei.

Nu e foarte plăcut, însă şi licenţa a fost modificată, astfel încât să fie mai uşor pentru o întâlnire online.Cred că deplasarea la facultate în vedere susţinerii licenţei era o presiune sau un stres de a evita contactul cu  alte persoane şi ar fi afectat modul desfăşurării examenului/licenţei.”

Am aflat şi povestea celor care în această perioadă sunt foarte stresaţi, examenele desfăşurându-se pentru ei într-un mediu pe care unii l-ar putea considera mult mai prielnic pentru desfăşurarea unui examen, dar care în ciuda spaţiului familiar poate avea mulţi factori exteriori perturbatori.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de