Munca de acasă ne-a pus în fața unui fapt ce trebuie rezolvat rapid: amenajarea unor condiții optime, care să separe viața personală de responsabilitățile profesionale. Amenajarea unui spațiu optim de lucru a inclus achiziționarea unor gadgeturi esențiale pentru ca munca să fie la fel de eficientă, chiar dacă are loc de la distanță. Sunt deja câțiva ani de când experimentăm diferite set up-uri, în speranța că vor găsi, în final, combinația perfectă.
Dacă și tu ai nevoie de câteva idei pentru ca munca de birou să fie completată cu succes de munca de acasă, pe lângă mobilierul adecvat (birou + scaun ergonomic) vei avea nevoie de următoarele echipamente:
- Laptop sau desktop
Indiferent de configurația pe care o preferi, laptopul sau PC-ul sunt esențiale pentru lucrul de acasă. Telefonul sau tableta nu sunt de ajuns nici atunci când lucrezi în domeniul vânzărilor sau al PR-ului. Indiferent cât de mult vorbești la telefon sau cât de bine au fost dezvoltate aplicațiile esențiale, tot vei avea nevoie de un client de email, de o aplicație pentru editat foto – video, de un editor de texte sau un PDF reader. Alege între sistemele de operare Windows și macOS, deoarece Chrome și Linux nu sunt neapărat recomandate pentru mediul profesional.
- Căști wireless
Munca remote presupune o mulțime de apeluri vocale și conferințe, iar căștile sunt echipamente de bază. Alege un model de căști wireless, pentru a avea libertate de mișcare atunci când ești conectat cu clienții sau cu colegii. Găsești aici căști wireless de la JBL, care au integrate un microfon de top, astfel încât calitatea apelurilor să nu aibă de suferit. De asemenea, raza de acțiune trebuie să fie cât mai mare, în cazul în care vrei să mergi la bucătărie să îți faci o cafea sau vrei să iei puțin aer pe balcon, fără să întrerupi convorbirea. Dacă te concentrezi mai bine ascultând muzică, alege o pereche de căști care anulează zgomotul ambiental, făcut de ceilalți membri ai familiei.
- WiFi puternic
Conexiunea la internet este critică atunci când lucrezi de acasă. Va trebui să fii în permanență conectat la CRM-ul de la birou sau la email. Dacă ai o conexiune slabă, te poți trezi în momente neplăcute în care nu îți poți efectua responsabilitățile de la muncă, iar situația poate deveni tensionată.
- Conector hub cu mai multe porturi
Vei avea nevoie de acest echipament pentru a putea conecta toate gadgeturile cu care lucrezi. Mouse, tastatură, cabluri de încărcare, cititor de carduri, căștile cu fir, etc.
- Cameră web
Conferințele și apelurile video nu pot avea loc fără o cameră video conectată la laptop sau PC. Alege un model de calitate, dar care să nu îți afecteze portofelul. O cameră externă, spre deosebire de camera laptopului, poate fi plasată într-un unghi mai bun pentru tine, inclusiv din punct de vedere al set up-ului sau luminii ambientale.
- Imprimantă multifuncțională
Alege un model de imprimantă care include și un scanner, deoarece sigur vei avea de printat și semnat documente. Acestea trebuiesc scanate la rezoluție înaltă pentru a fi vizibile. Chiar dacă sunt disponibile diferite aplicații pentru scanat cu telefonul, o imprimantă multifuncțională este de neînlocuit. În plus, investiția financiară nu este foarte mare, chiar și atunci când alegi un model peste medie.
Principala calitate a gadgeturilor de care te vei folosi pentru a-ți duce la bun sfârșit responsabilitățile de birou este fiabilitatea. Încearcă să setezi un buget cât mai generos, astfel încât să alegi echipamente de calitate, care își vor ușura munca și te vor face să câștigi mult timp. Nu în ultimul rând, investește în softuri de securitate, care îți vor proteja echipamentele de eventualele atacuri cibernetice.