IT

Realitatea vituală ne acaparează viața! Unde o poți experimenta la Cluj?

realitate virtuala

Realitatea virtuală începe deja să facă parte din viața noastră, iar fenomenul a cunoscut o creștere fabuloasă în ultimii ani.

Nici Clujul nu face excepție, mai ales că primul club de realitate virtuală s-a deschis chiar aici, la noi. Însă VR-ul a devenit și o opțiune viabilă pentru angajatori care își tentează viitorii angajați cu proiecții video cu viitorul loc de muncă, simulări de salarii, dar și competiții cu asamblare.

Târgurile de cariere sunt din ce în ce mai populare în Cluj, un oraș care se dezvoltă din ce în ce mai repede și profesioniști din mai multe domenii își găsesc aici jobul visat. Atât la Târgul de Cariere în IT, care a avut loc în 9 și 10 noiembrie, dar și la Târgul de Cariere Cluj Global (3-4 octombrie 2018), angajatorii au organizat recrutările mileniului III.

De exemplu, la târgul din octombrie, viitorii angajați au avut parte de realitate virtuală la tot pasul. Marile corporații s-au întrecut în originalitate și au mizat pe fenomenul momentului.

La Vodafone, aveai disponibili ochelari de Virtual Reality pentru a experimenta 3D ofertele lor, Lidl a apelat la un robot care naviga cu mare vigilență printre standuri și oameni, iar cei de la Emerson purtau discuții cu viitorii ingineri printr-un ecran amplasat la standul lor.

Mai mult, în mijlocul târgului, există un panou foarte asemănător cu cel din aeroporturi, care afișa simulări de salarii din diverse domenii pentru diferite poziții. Ca și în 2017, a existat și anul acesta zona de VR (Virtual Reality Area), care le permitea tinerilor să experimenteze fascinanta lume virtuală cu ajutorul tehnologiei, dar și zona de gaming care a avut un mare succes.

Și la Târgul de cariere în IT ce a avut loc la Sala Polivalentă în 9 și 10 noiembrie, realitatea virtuală a fost una dintre subiectele fierbinți ale momentului. Specialiștii din IT prezenți la târg (peste 5000) au avut parte de un eveniment extrem de amplu, cu peste 100 de companii prezente și peste 30 de speakeri. Anul acesta, Târgul de IT a fost organizat în colaborare cu TechFest de la Vodafone și cu TeComm eCommerce Conference&Expo, care au oferit conferințe, traininguri, simulări, cât și o zonă special dedicată start-up-urilor în IT.

Până și depunerea CV-ului a fost digitalizată. La ambele târguri, candidații își puteau imprima CV-ul sub forma un QR Code pe care angajatorii îl scanau folosind aplicația CV2GO, dezvoltată de ejobs.

Tot anul acesta, s-a lansat și “Experience Cluj”, prima aplicație de explorare în realitatea virtuală a orașului.

Realitatea virtuală a fost folosită chiar și în timpul celebrului festival TIFF. Festivalul Internațional de Film Transilvania a prezentat o selecție amplă de filme VR în spațiul special amenajat de Samsung, prin tehnologia Gear VR. InfiniTIFF VR Cinema a oferit o selecție de 15 producții diferite pentru ca publicul să exploreze potențialul artistic și narativ al acest mediu nou de storytelling. TIFF a luat astfel exemplul marilor festivaluri de film precum Cannes sau Tribeca care au organizat evenimente extinse dedicate VR-ului.

Nu este un trend doar în cinematografie, ci foarte multe corporații folosesc realitatea virtuală pentru a oferi clienților lor o experiență excepțională de vizualizare și încercare a produselor. Astfel, șansele de a vinde un produs cresc cu peste 50% odată ce clientul l-a experimentat într-un mediu 3D. De exemplu, realizatorii popularei serii “Game of Thrones” au oferit fanilor o experiență VR înaintea lansării celui de-al șaselea sezon. S-a numit “Ascend the Wall” și a devenit virală în câteva ore, aducând și mai multă atenție (dacă mai era nevoie) asupra serialului de succes. IKEA a fost printre primele companii de retail care au oferit publicului primul virtual reality store, un proiect făcut în colaboare cu Alzheimer Research UK. Puteți să vă pregătiți nouă pereche de ochelari VR și pentru a experimenta jocuri clasice cum ar fi pokerul. PokerStars tocmai a lansat PokerStars VR, dezvoltat împreună cu Lucky VR, unde aveți posibilitatea să intrați direct într-un card room veritabil, să interacționați cu ceilalți jucători și să jucați poker, exact ca și cum ați fi într-o sală de jocuri. Și National Geographic a simțit potențialul fenomenului și a investit enorm de mult în VR, așa că luna trecută a deschis, în Washington, primul teatru VR unde vizitatorii pot experimenta locuri extraordinare de pe Pământ ca și cum ar fi acolo. Ba mai mult, tot National Geographic a realizat primul video 3D în spațiu.

Nu putem nega impactul tehnologiei asupra multor industrii, însă nu este neapărat un lucru rău, omenirea evoluează, iar omul arată că e capabil de lucruri extraordinare. Suntem curioși să aflăm ce vom mai experimenta la Cluj în 2019, însă până atunci puteți să dați o fugă până la primul club de realitate virtuală din România, deschis în Cluj Napoca în 2016. Aici, în sala dedicată VR, puteți escalada munți sau puteți să înotați cu delfinii, totul din comoditatea unui fotoliu.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de