IT

SEO pentru începători – principalele elemente pe care trebuie să le stăpânești

SEO

Optimizarea unui site pentru motoarele de căutare este o sarcină importantă pentru succesul pe termen lung al unei afaceri online. Deși campaniile plătite aduc rezultate rapide, iar eforturile SEO încep să se vadă chiar și abia după câteva luni, pe termen lung, o optimizare corectă contribuie la un business care reușește să se diferențieze de competitori în piață.

În funcție de unghiul din care privești „problema” și de pregătirea ta în domeniu, SEO poate părea mai simplu sau mai dificil. Dacă nu ai mai avut contact cu optimizarea pentru motoarele de căutare până acum, poți fi copleșit de ghidurile SEO din mediul online, de terminologia specifică și diversele schimbări de algoritm Google. Ei bine, din articolul de față vei învăța despre câteva elemente care te vor ajuta să îți formezi o bază solidă de cunoștințe pe care le poți aplica mai departe. 

Elemente SEO de bază – de la cuvinte cheie, la SEO tehnic

  • Cuvintele cheie 

Pe (foarte scurt), cuvintele cheie reprezintă în SEO punctul de plecare pentru orice campanie. Un cuvânt cheie este o expresie pe care un utilizator o caută în Google, iar în funcție de numărul de persoane care caută acel cuvânt cheie, rezultă un search volume (calculat, de obicei, pe ultimele 12 luni). Pentru orice afacere există grupuri de cuvinte cheie strâns legate de specificul ei, de produsele sau serviciile pe care le pune pe piață. Bineînțeles, pentru unele industrii există mai multe cuvinte cheie sau cuvinte cheie cu un search volume mai mare, dar interes din partea utilizatorilor există pentru orice industrie. Pentru a identifica cuvintele cheie potrivite, se folosesc tool-uri specializate și se iau în calcul diverse variabile. Dacă vrei să afli pe larg ce înseamnă cuvintele cheie și cum le folosești, poți citi articolul de blog al celor de la Limitless.ro. 

  • Backlinkuri

Backlinkurile sunt un factor de ranking important pentru algoritmul Google. Un backlink este o trimitere către site-ul tău făcută de către un alt site. Practic, într-un articol de blog sau în diverse texte de pe un anumit site, poate fi plasat un link către o pagină din site-ul tău ca resursă pentru cititori, un loc de a afla informații, un magazin cu produse de calitate etc. Pentru Google contează ca aceste backlinkuri să fie de calitate, adică să vină de la site-uri care la rândul lor au o anumită autoritate în ochii săi. Calitatea backlinkurilor este mai importantă decât cantitatea lor, iar obținerea unui număr mare de backlinkuri într-un timp foarte scurt poate chiar aduce probleme pentru rankingul unui site. 

  • SEO on-page și SEO off-page

Cei doi termeni se referă la locația în care au loc eforturile SEO. Când vine vorba de cele on-page, acestea sunt realizate pe site, pe diverse pagini ale acestuia. SEO off-page se referă la eforturile care au loc în afara site-ului pentru a-i aduce un ranking mai bun (gândește-te la strategia de link building). Ambele „zone” sunt importante pentru strategia SEO, cele mai bune rezultate putând fi observate atunci când strategia SEO ia în considerare și tehnici on-page, cât și tehnici off-page. 

  • SEO tehnic

SEO tehnic presupune modificările de natură tehnică aduse unui site web pentru a-l face mai SEO friendly și pentru a asigura anumite optimizări care ajută motorul de căutare să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în diversele pagini ale site-ului. Deși este o zonă puțin mai complicată și, ei bine, tehnică, este esențială pentru succesul strategiei SEO. Partea bună este că atunci când sunt implementate corect, modificările tehnice nu vor trebui să fie revizuite decât în situații foarte speciale. 

  • Factor de ranking

Am menționat anterior că backlinkurile reprezintă un factor de ranking, dar ce este un factor de ranking mai exact? Ei bine, algoritmul Google se bazează pe mai mulți astfel de factori atunci când organizează rezultatele căutărilor pe care oamenii le fac în Google. Deși numeroși astfel de factori sunt cunoscuți doar de către cei care lucrează la Google, mulți dintre ei sunt publici. Așadar, pe lângă backlinkuri, alți factori de ranking importanți sunt: folosirea corectă a cuvintelor cheie, cât de repede se încarcă un site, imaginile optimizate etc. Poți citi despre mai mulți factori de ranking în acest articol

  • Autoritatea site-ului

Autoritatea site-ului este unul dintre principalele elemente pe care îți vei dori să le îmbunătățești. Fiind un factor de ranking, cu cât Google consideră că site-ul tău are mai multă autoritate, cu atât îl va poziționa mai bine în SERP. Autoritatea poate fi obținută prin backlinkuri de calitate, organice, provenite de la alte site-uri. 

  • Intenția utilizatorului

Intenția utilizatorului este importantă în SEO deoarece determină ce tip de conținut trebuie optimizat cu anumite cuvinte cheie pentru a fi de folos utilizatorilor în punctul în care aceștia se află. Există mai multe tipuri de căutări în Google – de la cele informaționale, la cele tranzacționale, iar conținutul din diverse pagini ale unui site vor fi optimizate cu cuvinte cheie care corespund acestor căutări. De exemplu, o pagină cu produse va fi optimizată cu cuvinte cheie tranzacționale, pe când o pagină cu un articol de blog va fi optimizată cu cuvinte cheie informaționale. Este important ca acest principiu să fie respectat întrucât contribuie la creșterea gradului de satisfacție a utilizatorilor, dar și la câștigarea încrederii – ambii fiind factori esențiali atât pentru vânzări, cât și pentru algoritmul Google. 

Acestea sunt doar câteva elemente dintre cele care formează baza optimizării pentru motoarele de căutare. SEO este un domeniu complex, iar pentru a ști ce ai de făcut pentru a-ți promova organic site-ul, este nevoie de înțelegerea principiilor pe care se bazează, dar și de suficientă practică. Partea bună e că pot fi găsite numeroase resurse online din care poți învăța, dar și numeroase agenții de marketing care oferă astfel de servicii pentru afacerile din România. Dacă îți dorești să optimizezi pe cont propriu site-ul, nu mai aștepta! Începe să înveți despre ce este vorba și pune în aplicare principiile de bază. Totuși, dacă îți dorești să apelezi la o agenție de marketing online, asigură-te că alegi una cu experiență în domeniu, care îți poate înțelege nevoile de business și poate livra rezultate pe măsura așteptărilor tale! 

Sursa foto: Freepik.com



Lasă un răspuns

Site creat de