Important, IT, Liceu

Soluții ingenioase pentru problemele actuale. Micii IT-iști clujeni și-au expus aplicațiile

Soluții ingenioase pentru problemele actuale. Micii IT-iști clujeni și-au expus aplicațiile

Într-o perioadă apăsătoare, cu multe dificultăți, tânăra generație din  marile orașe ale României demonstrează încă o data că poate descoperi  soluții simple la marile probleme ale adulților.

Aceasta ar fi  concluzia Expoziției aplicaţiilor Academiei DpIT ediţia numărul 6,  eveniment desfășurat în aceste zile, online.

Evenimentul a atras, pe lângă publicul fidel domeniului, şi o gama  largă de noi spectatori care au profitat de desfăşurarea evenimentului  în online pentru a deveni susţinători ai inovaţiei în acest an,  interesați de produsele inovative create de liceenii instruiți în  cadrul programului.

Aceștia au putut vizita „standurile” fiecăreia din  cele 16 echipe participante la ediția din acest an a proiectului, au  putut discuta despre aplicații, cum s-au născut ideile, cum a fost  punerea în practică a acestora, planuri de viitor și multe altele.

Programul Academia DpIT, dezvoltat de Asociația “Descoperă-ți Pasiunea  în IT (DpIT)”, pornit de la Cluj, oferă liceenilor din județele Cluj,  Bihor, Sibiu și Braşov posibilitatea interacțiunii directe cu  responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie, fiind  susținut de peste 35 de parteneri din mediul de business, învățământ  și mediul academic. Astfel, mentoraţi de developeri ai companiilor de  IT partenere, cei 100 de elevi selecţionaţi din șase oraşe  transilvănene au creat aplicații aflate în stadiul de prototip, cu  utilitate în rezolvarea unor nevoi reale din diferite domenii,  dezvoltând cu succes soluţii complexe IoT (Internet of Things) sau  care implică concepte din cele mai noi tehnologii, precum AI  (Artificial Intelligence).

Printre provocările pe care le-a adus ediția din acest an s-a numărat  și mutarea activităților în mediul online, schimbare care s-a dovedit  de bun augur în rândul elevilor participanți, deprinși deja cu acest  tip de muncă.

Viitorul se construiește de către cei care ştiu să îşi transforme  visurile în realitate, iar participanții Academiei DpIT își adaugă cu  succes pe listă și această abilitate. Ne-am adaptat ușor la online,  deoarece creativitatea și adaptabilitatea sunt specifice tinerilor iar  inovația este una dintre valorile noastre de bază. După finalizarea  programului Academia DpIT, acești tineri antreprenori continuă să  crească și să devină lideri”, precizează Liliana Ștefan-Cazacu,  președinte al Asociației DpIT.

Editia 6.0 se remarcă, astfel, și prin faptul că elevii au avut de  rezolvat probleme și nevoi actuale precum medicina sau siguranța.

Anul acesta a venit cu nenumărate schimbări și provocări, care ne-au  influențat atât modul de lucru cât și modul de a gândi. Când am  început parteneriatul cu Academia DpIT, anul trecut, nu ne-am fi  imaginat că vreodată vom avea sesiuni de mentorat online sau că va  trebui să limităm accesul elevilor să vină fizic la sediul nostru. Și  totuși, în 2020 am întâmpinat aceste provocări cărora am reușit toți  să ne adaptăm cu succes. Încă de la începutul anului, când am început  să vorbim despre ediția 2020 a DpIT, am apreciat că organizatorii au  decis să mute întreg programul online pentru a putea continua academia  care le aduce atât de multă plusvaloare elevilor. De atunci am  continuat să lucrăm împreună atât cu organizatorii cât și cu echipele  de elevi în mediul digital, cu excepția unor vizite din partea celor  două echipe mentorate de experți Bosch, respectând desigur toate  regulile de prevenție a răspândirii Coronavirus”, a declarat  Ionuț  Muntean, Responsabil pentru Inovație și relația cu Universitățile la  Centrul de Inginerie Bosch din Cluj.

Aplicaţiile acestei ediţii au adus soluţii la probleme din cele mai  variate domenii: de la programe care ajută copiii bolnavi de cancer în  procesul învăţării, platforme care facilitează integrarea pe piaţa  forţei de muncă a persoanelor cu dizabilităţi, la aplicaţii care,  folosind inteligenţa artificială, îţi aduc un diagnostic instant doar  pe baza unei fotografii trimise, până la brățări inteligente care  ajută la evitarea zonelor periculoase din oraș, cutii care ne  dezinfectează obiectele personale, ori dispozitive smart care oferă un  plus de siguranță bicicliștilor şi trotinetiştilor în trafic.

Mai mult ca niciodată, e vital să cultivăm în tineri capacitatea de a  se adapta oricărei situații, contrar unui mediu incert și cu multe  provocări. În ciuda organizării exclusiv online, programul a reușit  să-și mențină trendul ascendent în ceea ce privește rezultatele  obținute. Am fost profund impresionat să remarc că nivelul tehnic al  aplicațiilor a crescut, atât din perspectiva calității, cât și a  complexității tehnologiilor utilizate. Soluțiile propuse de liceeni au  demonstrat că sunt bine ancorați în realitate și motivați să găsească  rezolvare la problemele stringente ale comunității, de la siguranța în  trafic, monitorizarea defrișărilor și până la siguranța sanitară. An  de an, tinerii sunt tot mai bine pregătiți și nu pot decât să transmit  felicitările mele mentorilor, profesorilor și întregii echipe Academia  DpIT pentru încă o ediție de succes”, a declarat Călin Văduva, CEO  Fortech.

Aplicaţiile expuse ieri sunt jurizate de experţi în recunoaşterea  inovaţiei, cele mai bune dintre ele urmând a fi premiate în cadrul  unei festivităţi ce va avea loc în 4 noiembrie 2020, online.

Partenerii principali ai Asociaţiei “DpIT” în derularea ediţiei 2020  sunt Fortech, NetMatch, Bosch România, Accenture Industrial Software  Solutions, Betfair România Development, Nagarro, NTT DATA România,  Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca,  Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Cluj IT Cluster și Smart HR.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de