Important, IT

Trei clujeni au creat o aplicaţie care, spun ei, va ajuta la decongestionarea traficului din oraş (FOTO)

fast rides

Leonard, Cătălin şi Eugen sunt trei IT-isti din Cluj care au creat aplicaţia Fast Rides. Scopul acestei aplicaţii este cel de a decongestiona traficul din Cluj-Napoca printr-o metodă relativ simplă: car sharing. Mai exact, utilizatorii aplicaţiei care deţin o maşină pot să ofere locurile libere altor călători care se deplasează în aceeaşi zonă a Clujului.

Cei trei clujeni ne-au transmis că aplicaţia este menită să schimbe mentalităţile, deoarece mulţi dintre noi se deplasează singuri în maşină. „Dacă ne-am grupa mai mulţi într-un singur autoturism, numărul maşinilor din trafic ar fi mai mic” spun aceştia.

Mai multe detalii despre această aplicaţie am aflat dintr-un interviu acordat pentru cluju.ro:

Cum a începutul totul?

Leonard Abu-Saa, fondatorul aplicaţiei, povesteşte : „Într-o zi stăteam în trafic și, după legile lui Murphy, m-am trezit pe banda care <<nu trebuie>>. Adică treceau pe lângă mine numai mașini care aveau un singur om în ele.

Atunci mi-am amintit de poza aceea celebră de pe internet în care se vede cât spațiu ocupă oamenii când sunt singuri în 30 de mașini (practic o stradă întreagă blocată), când folosesc 30 de biciclete sau când sunt toți într-un singur autobuz. Așa a apărut scânteia„.

Cum s-a ajuns la Fast Rides?

Tot fondatorul aplicaţiei ne lămureşte: „La vreo zi sau două distanță, într-o după masă, am luat un taxi să plec în oraș. Evident, Clujul era blocat la acea oră și, din vorba în vorba cu taximetristul, am ajuns la povești despre trafic și cât e de greu traficul în Cluj, pentru că fiecare om merge oriunde cu mașina personală și, mai mult decât atât, sunt doar câte unul în mașina.

Atunci am avut o revelație: ce fain ar fi să existe o aplicație care să ajute oamenii să se grupeze în mașini, în drum spre job sau spre casa. Și mi-am imaginat toată Calea Turzii blocata dimineața, sau intrare dinspre Florești sau Baciu și ce bine ar arăta dacă ar dispărea doar o treime din mașini. Imaginați-vă ca tot la a-3a mașină din trafic, un șofer să se afle în altă mașină„.

Avea conceptul. Ce s-a întâmplat mai departe?

Din acest moment, Leo a pornit la drum folosind Xamarin Forms, sperând că în câteva luni va avea aplicații funcționale pe ambele platforme (Android și iOS). În teorie totul suna frumos, dar, din păcate, Xamarin Forms nu a fost de ajuns. Avea nevoie de un designer, iar la aproximativ o lună după ce a început dezvoltarea s-a alăturat și Cătălin echipei care,încântat de idee, a acceptat pe loc să îl ajute ca voluntar. Din acel moment, aplicația s-a schimbat radical, prindea formă și arăta din ce în ce mai bine.

Au apărut şi primele piedici:

Desi Cătălin s-a alăturat echipei, iar din acel moment aplicația s-a schimbat radical, din păcate aveau de pierdut pe partea de cross platform. Deja trecuse o lună, iar echipa îşi dorea cu orice preț să lanseze aplicația în intervalul 1-7 octombrie pentru că era momentul în care se întorc studenții în Cluj, se simţea din ce în ce mai tare nevoia unui al treilea membru. Astfel s-a alăturat şi Eugen, cel mai tânăr membru al echipei, care avea experiență pe Android și a fost încântat de idee, deși știa că nu va fi vorba despre bani, ci mai degrabă despre un proiect pentru comunitate.

Eat. No sleep. Code. Repeat.

De pe la mijlocul lui august a început șirul nopților cu puține ore de somn. Studiu continuu, development și muncă zilnică la locul de muncă. A fost un ciclu infernal, dar știau că, la final, va ieși ceva superb.

După două luni de multă muncă şi nopți nedormite au reușit să lanseze aplicația Fast Rides. Scopul principal al aplicaţiei este să reducă traficul la orele de vârf și să încurajeze ride sharing-ul pentru că problemele de trafic și poluare ne afectează pe toți.

Fondatorul aplicaţiei a pornit de la un calcul simplu, și anume că numai patru minute petrecute în trafic pe zi, adunate, la sfârșitul unui an reprezintă exact o zi din viața noastră. O zi pe care am putea să o petrecem alături de familie și prieteni. Dar cu toții petrecem mult mai mult timp în trafic.

I am a Driver. / I am a Passenger.

Aplicația are două scenarii posibile: șofer / pasager. Dacă posesorul maşinii doreşte să mai ia vreo doi colegi, inițiază o ofertă cu «ride offer» și introduce detaliile cursei (plecare, destinație, dată și oră, număr maxim de pasageri). Se trimite automat o notificare către prietenii care folosesc deja aplicația.

În cazul în care o persoană are nevoie de o cursă, creeză o cerere, «ride request». Cursele sunt publice în mod implicit, dar există posibilitatea să fie create ca şi private, adică doar pentru prietenii din aplicație. Începând de zilele trecute, utilizatorii aplicaţiei pot crea si curse recurente.

În versiunea 2.0, echipa îşi propune să adăuge posibilitatea de a crea grupuri de prieteni și de a adăuga manual prieteni. Momentan îşi doresc să crească baza de utilizatori și să identifice ce îi motivează pe Clujeni și nu numai să își împartă mașina cu colegii sau prietenii care au același traseu.

Împărțim o mașină cu “Fast Rides”

În prima săptămănă de la lansare, 400 de useri au descărcat aplicaţia, iar numărul acestora este în creştere. Aplicatia se adresează atât şoferilor care pun la dispoziţie câteva locuri în maşina, cât şi pasagerilor care au nevoie să ajungă dintr-un punct în altul, într-un timp mai scurt şi, de ce nu, într-o companie plăcută.

Momentan aplicaţia este disponibilă pentru utilizatorii de Android şi va fi lansată în curând şi versiunea pentru utilizatorii de IOS.

Aplicaţie caut sponsor:

Fiind un start-up cu finanțare din buzunarul propriu, cu costuri lunare de hosting și infrastructură, sprijinul și implicarea publicului sunt foarte importante pentru noi.

Dacă cineva doreşte să se alature în acest demers şi să contribuie la scăderea numărului de mașini din oraș și la îmbunătățirea calităţii aerului pe care îl respirăm, este invitat să descarce aplicația pe Android de aici: http://bit.ly/2y8CVSu.


sursa foto: Cristina Pavelean



1 Comment

  1. Super tare, mereu ma gandesc sa iau cu mine oameni din statia de autobuz care merg in aceiasi directie, mai ales acum ca e sezonul friguros. Uneori am luat, cand am vazut 1-2 persoane singure. Cand e un grup mai mare, am o oarecare reticenta si simt ca o sa fiu judecat. M-am gandit si eu la o aplicatie similara. Ma bucur ca s-au mai gandit si altii! Felicitari!

Lasă un răspuns

Site creat de