IT, Important

Trei tineri din Cluj au creat un “ospătar virtual”. Aplicaţia a ajuns în SUA, iar acum valorează 1 milion de euro

fast order

Trei tineri din Cluj-Napoca încearcă să revoluţioneze modul de servire şi de comandă în restaurante, baruri, cafenele şi puburi. Lucian Cramba, Alex Coman şi Bogdan Herea au creat un „ospătar virtual” care să rezolve acest lucru. Mai exact, este vorba de aplicaţia „Fast Order”.

Lucian Cramba (30 de ani) este antreprenorul care a venit cu ideea de a crea un „ospătar virtual”. Tânărul a fost mereu îndreptat spre antreprenoriat, iar după mai multe firme şi afaceri care au eşuat, acestuia i-a venit ideea revoluţionară de a crea aplicaţia „Fast Order”.

Ideea a apărut relativ simplu. Tânărul deţinea o cafenea în Alba Iulia şi mereu şi-a pus întrebarea „cum pot să găsesc o metodă eficienţa să servesc un număr cât mai mare de clienţi într-un timp cât mai scurt?”.

De la idee până la produsul final a fost, însă, un drum lung. Specialiştii în domeniu nu s-au arătat încântaţi de ideea celor trei şi nu le-au dat şanse. Mai apoi, aceştia au dat peste alta piedică: trebuiau să convingă restaurantele, barurile, cafenelele şi puburile că aplicaţia este utilă şi că îi va ajuta.

Tinerii din Cluj-Napoca şi-au investit toate economiile în aplicaţie. Aceştia au venit de acasă cu 50.000 de euro, însă banii nu au fost suficienţi. Astfel a început căutarea unui investitor. Aplicaţia a stârnit interesul unui om de afaceri clujean. Bogdan Herea a hotărât să investească 125.000 de euro în aplicaţia „Fast Order” şi a fost cooptat în echipă.

21314792 10210615208004923 5676309442694231203 n

Aplicaţia are în acest moment peste 35.000 de utilizatori şi face legătura cu peste 100 de restaurante, baruri şi cafenele din România. Până în acest moment, peste 100.000 de comenzi au fost efectuate folosind aplicaţia „Fast Order”.

Cu ajutorul aplicaţiei poţi vedea meniul şi promoţiile fiecărui local. Clientul poate comanda direct din aplicaţie, iar plata se face la fel, tot de pe smartphone. De asemenea, aplicaţia înregistrează istoricul comenzilor, iar patronii localului îţi pot trimite notificări cu promoţii speciale.

Aplicaţia „Fast Order” permite utilizatorilor şi să comande mâncarea în avans. Adică, utilizatorul efectuează comanda, merge la restaurant şi nu mai este nevoit să aştepte la coadă. Acest lucru se poate realiza accesând funcţia „Pick-up” din aplicaţie. De exemplu, în doar trei săptămâni de la lansarea respectivei funcţii, aplicaţia are deja 400 de utilizatori care comandă în avans de la un restaurant din Cluj-Napoca. Iar numărul acestora este în creştere, deoarece este o bună metodă de a nu irosi timpul aşteptând la coadă după mâncare.

Aplicaţia clujenilor a ajuns şi în Statele Unite ale Americii. Tenismenul român Nick Brebenel a auzit de aplicaţia creată în Cluj-Napoca şi a dorit să o implementeze şi în New York. Astfel, „Fast Order” a ajuns în unele din cele mai faimoase restaurante din Manhattan.

Acum, la doi ani de când a fost lansată aplicaţia, cei trei tineri au aflat ce înseamnă succesul: aplicaţia lor a fost evaluată la 1 milion de euro.



Lasă un răspuns

Site creat de