Important, IT

Un fost angajat Google vorbește despre miturile SEO comune

Un fost angajat Google vorbește despre miturile SEO comune

Ediția occidentală a Search Engine Land a publicat un articol al lui Kaspar Szymanski (fost angajat Google și acum expert SEO), în care expune mituri comune despre optimizarea motoarelor de căutare.

Lista miturilor colectate de Szymanski arată astfel:

  1. SEO este un teren egal.

În teorie, așa este: toate site-urile au aceleași șanse de a obține un loc în SERP pentru căutări. Cu toate acestea, în realitate, concurența nu poate fi egală aici: ca în orice alt domeniu, toate propunerile sunt diferite. În SEO, diferite site-uri dau semnale diferite motoarelor de căutare, ceea ce înseamnă că acestea sunt clasificate diferit. Mai mult, potrivit lui Szymanski, Google oferă site-urilor tinere o „lună de miere”: o perioadă scurtă de timp în care un site este clasat foarte sus fără a avea semnalele SEO adecvate. Dacă webmasterii site-ului îmbunătățesc site-ul în acest timp, atunci există mari șanse de a obține un succes suplimentar în cererile competitive ale subiectului lor. Furnizarea unor astfel de „avantaje” de la Google nu mai este un joc pe picior de egalitate.

  1. SEO este o investiție unică.

Investițiile în SEO, ca oricare altul, încetează să funcționeze dacă nu sunt acceptate. Practicile îmbătrânesc, deci SEO trebuie să fie consecvent, în special în nișele profitabile. Trebuie să urmăriți apariția de noi factori și să îmbunătățiți site-ul.

  1. SEO este despre backlink-uri.

Link-urile sunt importante, deoarece fără ele, majoritatea motoarelor de căutare nu vor putea găsi și accesa cu crawlere conținut nou. Backlink-urile sunt, de asemenea, un factor de clasare pentru Google, dar, contrar credinței populare, pot afecta și clasamentul site-ului dvs. În special, vorbim despre algoritmul Google Penguin, care urmărește site-urile asociate cu site-uri de calitate scăzută. Backlink-urile ar trebui să fie binemeritate și de înaltă calitate, iar pentru acele site-uri care au încălcat aceste reguli, există un instrument de respingere.

  1. SEO este despre semnale personalizate.

Semnalele personalizate sunt un factor important de clasare, întregul model de afaceri Google se bazează pe loialitatea utilizatorilor. Cu toate acestea, Google nu partajează datele pe care le folosește, chiar și cu resurse de încredere, cum ar fi Google Search Console. Singurele valori verificate ale comportamentului utilizatorului pe site sunt afișările în GSC și CTR. Dar aceasta este o mică parte a imaginii SEO generale, iar Propunerea unică de vânzare joacă un rol mult mai important.

  1. Google urăște site-ul meu.

Antipatia personală pentru Google este un motiv comun, dar irațional, pentru clasarea scăzută a unui site web. Iar această poziție este ușor de respins cu ajutorul unui audit SEO , care va dezvălui probleme tehnice, de conținut și alte probleme. Chiar și acțiunile manuale pot fi anulate după o cerere de revizuire.

  1. Anunțurile din Google Ads afectează clasamentul.

Căutarea organică este complet independentă de publicitatea contextuală. Indiferent de bugetul campaniei dvs. publicitare, acesta nu va fi un factor de clasare.

  1. Cuvintele cheie sunt cheia succesului.

Anterior, motoarele de căutare urmăreau densitatea cuvintelor cheie ale unei pagini pentru a verifica dacă aceasta era relevantă pentru o interogare. Cuvintele cheie nu au atât de multă valoare SEO în acest moment, inclusiv cele utilizate în adresele URL.

  1. SEO este prospețime.

Google iubește conținutul „proaspăt” numai atunci când noutatea este importantă pentru utilizator. De exemplu, pentru site-urile de știri, „prospețimea” conținutului este un avantaj competitiv în clasament. Acestea fiind spuse, modificarea datei de postare nu va convinge Google că acesta este un conținut nou.

  1. Indiciile sociale sunt un factor de clasare.

Comentariile, aprecierile, partajările, repostările, linkurile din rețelele sociale nu afectează clasarea site-ului în rezultatele căutării. Google nu ia în considerare acești factori datorită faptului că aceste date sunt fragmentate și nesigure. Cu toate acestea, lucrul pe rețelele sociale este o parte integrantă a promovării mărcii și influențează factori importanți pentru SEO: conștientizarea mărcii și CTR. Google nu recunoaște acest lucru, dar favorizează totuși site-urile populare.

  1. SEO este magic.

Datorită complexității optimizării motoarelor de căutare, uneori se pare că SEO este o artă și o știință greu de explicat și de înțeles. Da, SEO folosește cantități uriașe de date, dar chiar și acestea pot fi împărțite în bucăți mici și ușor de gestionat de informații și KPI.

Expert SEO

Alexandru Razvan, specialist in optimizare seo de la agenția SEOAgency.ro ne dă 5 trucuri pentru o promovare de succes:

  1. Conținutul rămâne rege și în 2021. Google este interesat tot timpul de continut nou și relevant, cu cât este mai mult și mai calitativ, cu atât este mai bine. De asemenea, conținutul proaspăt pe paginile deja existente poate aduce beneficii, însă poate aduce și scăderi de poziții daca nu este făcut cum trebuie
  2. Calitatea nu cantitatea de backlink-uri primite.  Legăturile încă sunt importante, însă pot aduce și dezavantaje dacă nu sunt puse acolo unde trebuie. Backlink-urile tematice valoreaza foarte mult în comparație cu legaturile de slabă calitate. Imaginați-vă că avem un site unde se vând produse auto, iar noi punem articole pe site-uri care nu au treaba cu industria auto, atunci este și normal ca acel link să nu valoreze mult, ba chiar să tragă site-ul în jos.
  3. Google Ads nu contează pentru căutările organice. Sunt doua chestii total diferite și mă bucur ca acest mit a fost lămurit. Indiferent de bugetul pe care îl ai pentru google ads, nu va influența căutările organice.
  4. Marketing prin vide-conținut. A început să fie o unealtă foarte puternică pentru specialiștii SEO și benefică pentru căutările organice. Creare de video-conținut pe youtube te poate ajuta în procesul de promovare a unui site.
  5. Nu am rezultate. ce sa fac ? Știm cu toții acel moment când nu avem rezultate, ei bine, o firma de marketing îți va face un audit în care îți va prezenta problemele site-ului. Orice mic detaliu poate conta în procesul de optimizare.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de