Social & Cultura

Cum a evoluat interesul față de produsele pentru copii în județul Cluj?

Bekid, unul dintre cele mai importante magazine online cu produse pentru copii a realizat împreuna cu agenția SEO Target Web un studiu complex privind evoluția natalității și a interesului online față de produsele pentru copii.

Conform ultimului recensământ, în România exista un număr de 20.121.641 de persoane, însă în ultimii ani s-a constatat faptul că acesta se află într-un oarecare declin, fapt datorat natalității tot mai reduse, precum și imigrației. Conform statisticilor de specialitate, natalitatea în România este de aproximativ 9,9 născuți la mia de locuitori. Dacă în anul 2013 natalitatea în județul Cluj era de aproximativ 8,9 % , în anul 2014 acest procent a scăzut la 8,7 %.

Deși natalitatea este în scădere, interesul față de achiziția în special online a produselor pentru copii este în creștere de la an la an, aceasta având legătură mai mult cu creșterea numărului de conexiuni la Internet și a creșterii explozive a comerțului online. Evoluția interesului în județul Cluj a căutărilor pe întreg segmentul de cărucioare pentru copii, scaune auto, jucării, precum și pătuțuri sau biciclete a fost într-o oarecare creștere în primul trimestru a acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul acestor căutări a crescut în perioada ianuarie – aprilie 2016 cu aproximativ 24% în comparatie cu  aceeași perioadă a anului trecut.

La nivelul județului Cluj se înregistrează lunar un număr de 17410 de căutari de produse pentru copii, cel mai mare număr de căutări fiind înregistrat în Cluj-Napoca cu un procent de 73,2%, urmat de Turda cu un procent de căutări de 6,2% și respectiv Gherla cu 3,9%. Totodată, prin intermediul studiului reiese că numărul căutărilor pe cuvântul biciclete copii a crescut cu aproximativ 50%, pe cuvântul cărucioare 3 în 1 cu 52,9%, iar in privința pătuțurilor pentru copii, numărul căutărilor a crescut cu 22,9%.

Din numărul total de căutări, cele mai multe sunt realizate în județul Cluj prin intermediul dispozitivelor mobile cu un procent de 45,8% din numărul total, urmat de desktop-uri cu un procent de 45,2% și respectiv tablete cu 9%. Numărul căutărilor de pe dispozitive mobile a crescut cu 43% spre deosebire de anul 2015.

Creșterea numărului de căutări de produse pentru copii se datorează în principal faptului că din ce în ce mai mulți părinți preferă magazinele online în detrimentul magazinelor fizice, dar și penetrării din ce în ce mai largi a Internetului în țară. Magazinele online reprezintă în momentul de față una dintre cele mai bune soluții atunci când părinții se află în căutarea unor produse de calitate și la prețuri cât se poate de accesibile pentru copiii lor” a declarat Adriana Ghișoiu, Manager al companiei care deține site-ul cu produse pentru copii Bekid .

Statisticile arată faptul că numărul acestor căutări va crește și în lunile următoare pe întreg segmentul de biciclete, triciclete, carucioare pentru copii, pătuțuri și jucării, dat fiind faptul că majoritatea magazinelor online vor avea promoții de Black Friday și de Sărbatorile de iarna.

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Site creat de