Social & Cultura

5 reguli prin care poate fi eficientizată activitatea din depozitul de mobilier

depozitul de mobilier

(Re)amenajarea locuinței sau a spațiului de lucru reprezintă o constantă în viețile oamenilor moderni, care își doresc intimitate, liniște sau confort, după caz. Cel mai simplu mod de a-i oferi încăperii un aer de prospețime, fără să cheltuiești sume considerabile, este reprezentat de achiziția unor noi piese de mobilier, în acord cu stilul arhitectural pe care îl preferi și dorințele tale.

Evident, odată cu cereri tot mai diversificate de produse și termene de livrare scurte, depozitele de mobilier trebuie să găsească soluții pentru a răspunde cât mai eficient nevoilor pe care le au clienții.

Eficientizarea activității din depozitul de mobilier nu este doar o chestiune de optimizare a spațiului fizic și a gestionării inventarului, ci reprezintă mai mult de atât – înțelegerea profundă a nevoilor pieței, a procesului de stocare și accesare a produselor, siguranța angajaților și de adaptabilitatea la schimbările de sortiment sau volume.

Organizarea eficientă a spațiului de depozitare

O bună organizare a spațiului din depozit simplifică procesul de găsire și preluare a produselor, dar își dovedește efectele și în ceea ce privește maximizarea spațiului disponibil. Componenta cheie în acest sens implică folosirea de rafturi depozitare paleți și sisteme de stocare pe verticale, astfel încât volumul uriaș de piese de mobilier să ocupe o suprafață cât mai redusă.

Conform Frameworks, la fel de importantă în organizarea spațiului este adaptabilitatea. Întrucât cerințele de stocare se schimbă, rafturile modulare și echipamentele de depozitare ajustabile sunt o bună investiție. Acestea permit reconfigurarea rapidă depozitului pentru stocarea diferitelor tipuri și dimensiuni de mobilier.

Inventarul

Un sistem eficient de gestionare a inventarului contribuie la reducerea erorilor, la îmbunătățirea acurateței stocurilor și la optimizarea timpului de reacție în ceea ce privește solicitările clienților. Nu de puține ori, depozitele (indiferent de tipul de produse pe care le stochează) achiziționează un software de management al inventarului, util pentru o viziune de ansamblu asupra stocurilor actuale, urmărirea produselor, actualizări în timp real și planificarea achizițiilor viitoare.

Optimizarea fluxurilor de lucru

Optimizarea fluxurilor de lucru implică identificarea și eliminarea etapelor sau activităților inutile sau redundante din procesele de depozitare a mărfurilor și livrare. Un pas important constă în analiza detaliată a tuturor activităților din depozit (de la recepția mărfurilor până la expediere), pentru ca apoi să poată fi puse în aplicare ajustările necesare. 

De exemplu, reorganizarea structurii depozitului pentru a scurta distanțele parcurse de angajați în căutarea produselor din comenzi sau implementarea unui sistem de „pick-and-pack” eficient pot reduce semnificativ timpul destinat pregătirii și expedierii comenzilor.

Automatizarea

Sistemele de gestiune a depozitelor (Warehouse Management Systems – WMS) și chiar roboții și  automatizarea activităților va reduce semnificativ erorile umane și va accelera multe din procesele tradiționale.

Un exemplu concret este utilizarea scanerelor de coduri de bare sau a sistemelor RFID pentru urmărirea rapidă și exactă a produselor. De asemenea, vehiculele ghidate automat (Automated Guided Vehicles – AGVs) pentru transportul mobilierului în depozit poate contribui la eficientizarea fluxurilor de lucru și la reducerea oboselii angajaților.

Formarea angajaților

Fără doar și poate, angajații sunt resursa cea mai valoroasă a oricărei companii, iar depozitele nu fac excepție. Formarea continuă și implicarea acestora în programe de formare și dezvoltare îi vor pregăti să folosească noile tehnologii și să adopte cele mai bune practici în activitățile rutiniere.

Totodată, implicarea angajaților în procesul de luare a deciziilor și în identificarea oportunităților de îmbunătățire contribuie la crearea unui mediu de lucru productiv, atât în ceea ce privește procesele din depozit, cât și atingerea obiectivelor de business ale companiei.

Image by senivpetro on Freepik



Lasă un răspuns

Site creat de