Social & Cultura

Ce sa verifici la mașină după o staționare mai lungă

Ce sa verifici la mașină după o staționare mai lungă

Dacă și tu ți-ai lăsat mașina în parcare în ultimele 2-3 luni, iar acum ți-ai dori să o repui în mișcare, sunt câteva detalii pe care ar fi bine să le verifici. Mașinile sunt făcute pentru a se deplasa. Iar rugina și alte efecte alte intemperiilor pot afecta anumite lichide și angrenaje. Pentru siguranța ta și a celor dragi, e bine să pui mâna pe telefon și să-ți suni mecanicul înainte să pui mâna pe volan. De piese și manoperă se poate ocupa un card de cumpărături.

Bateria

Piesa cea mai afectată de inactivitate este acumulatorul mașinii. O baterie bună poate rezista 2 săptămâni în repaus. Dar orice baterie trebuie reîncărcată prin pornirea motorului. Dacă nu ai umblat la mașină mai mult de o lună, te vei confrunta probabil cu o lipsă totală de curent, iar mașina nu va porni. Poți să apelezi la un vecin pentru a „împrumuta” niște curent de la altă mașină. Dar cea mai bună soluție este să-ți iei un redresor și să te ajuți singur. Iar dacă bateria este mai veche de 5 ani, ar fi bine să cauți una nouă

Frânele

După ce rezolvi cu bateria, trebuie să-ți îndrepți atenția asupra elementelor de siguranță. Iar frânele sunt prioritare. Acestea sunt piesele cele mai expuse la rugină, pentru că nu pot fi supuse unor tratamente anticorozive și pentru că se află la vedere, protejate doar de janta roții. Dacă nu au fost folosite o perioadă mai lungă, discurile de frână vor rugini sigur, ceea ce le va reduce eficiența. Trebuie să evaluezi cu atenție gradul de rugină. În principiu, dacă discurile nu erau foarte uzate, discurile se vor curăța singure după câțiva kilometri de rulare. Ai grijă doar să frânezi progresiv și să nu circuli cu viteză. Dacă simți că mașina patinează, este cazul să le schimbi cu totul.

Uleiul

Unele componente se uzează chiar dacă mașina nu este folosită. Este cazul uleiului de motor, care trebuie înlocuit după un interval, chiar dacă mașina nu a parcurs numărul maxim de kilometri între revizii. Pentru cele mai multe mașini, acest interval este de un an. Un ulei vechi nu va proteja piesele motorului corect, iar uzura va fi mai mare. Dacă este prea vechi, ar fi mai indicat să chemi un specialist la tine acasă, pentru a face schimbul înainte de a porni motorul.

AC-ul

Sistemul de climatizare al mașinii cade și el pradă trecerii timpului. După ce te-ai asigurat că totul este în regulă și ai pornit mașina, pornește și aerul condiționat și vezi cât de bine răcește sau încălzește habitaclul. Ideal ar fi să faci această operațiune după schimbul filtrului de polen. Dacă temperatura nu este tocmai cea dorită, e nevoie să completezi nivelul de freon într-un service autorizat. Tot acolo vei putea să soliciți igienizarea sistemului, pentru a elimina bacteriile și mirosurile neplăcute.

Dacă simți că repunerea mașinii în funcțiune devine prea costisitoare, poți apela cu încredere la CardAvantaj pentru plata pieselor sau a serviciilor. Ca să achiți treptat și să pornești imediat.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de