Important, Politic

Drumul Floreşti – Cluj-Napoca, mai aglomerat decât cea mai tranzitată intrare din Bucureşti. Recordul este de peste 70.000 de maşini într-o singură zi

Primarul municipiului Cluj-Napoca le-a transmis joi parlamentarilor care reprezintă Clujul o scrisoare deschisă prin care le cere sprijinul în realizarea mai multor proiecte pentru municipiul Cluj-Napoca. Printre acestea se numără şi două proiecte majore pentru oraș: centura metropolitană Gilău – Apahida şi Spitalul Regional de Urgenţă.

Centura metropolitană a municipiului figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida (TR Feleac, indicativ ET35, cod proiect RTR098 RTR099). Valoarea lui estimată este de 126,3 milioane de euro. Perioada de implementare a acestui proiect este 2017 – 2020. Vă transmitem atașat un extras din Anexa la Masterplanul General de Transport al României, unde este prevăzută centura metropolitană a Clujului și care cuprinde mai multe detalii despre acest proiect. Este important ca în acest an să înceapă și să se finalizeze studiile de fezabilitate pentru centura metropolitană”, a scris Emil Boc în scrisoarea sa către parlamentarii clujeni.

Acest studiu a scos în evidență problemele deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are privind traficul rutier de tranzit, precum și accesul la rețeaua națională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinația în zona metropolitană Cluj-Napoca”

Emil Boc a precizat că un studiu realizat de Universitatea Tehnică arată că tronsinul DN1 Florești- Cluj-Napoca este mai circulat ca și cea mai aglomerată intrare din Bucureși, cea dinspre Otopeni. Recordul pe aest drum este de 74.258 de vehicule într-o singură zi.

In zona metropolitană Cluj-Napoca a fost demonstrat în mod clar în etapa de colectare de date pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă: tronsonul DN 1 la vest de Cluj-Napoca (intrarea dinspre Oradea) este mai aglomerat (MZA pentru zilele lucrătoare = 58.660) decât cea mai aglomerată arteră de intrare din București, DN 1 dinspre Otopeni, la ultimul recensământ național de circulație al CNADNR (MZA_2010 = 54.135).

Conform măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România.



2 Comments

    1. Dimineața intră, seara ies.
      Problema este legată de comuna Floresti.
      O comună cu peste 30.000 de locuitori. Dimineața vin in Cluj la muncă sau să-si aducă copii la scoală. Seara drumul invers.
      Dezvoltarea urbanistica haotică, păstorită de autoritățile din Cluj Napoca si Floresti, are rezultatele scontate.

Lasă un răspuns

Site creat de