Primarul municipiului Cluj-Napoca le-a transmis joi parlamentarilor care reprezintă Clujul o scrisoare deschisă prin care le cere sprijinul în realizarea mai multor proiecte pentru municipiul Cluj-Napoca. Printre acestea se numără şi două proiecte majore pentru oraș: centura metropolitană Gilău – Apahida şi Spitalul Regional de Urgenţă.
”Centura metropolitană a municipiului figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida (TR Feleac, indicativ ET35, cod proiect RTR098 RTR099). Valoarea lui estimată este de 126,3 milioane de euro. Perioada de implementare a acestui proiect este 2017 – 2020. Vă transmitem atașat un extras din Anexa la Masterplanul General de Transport al României, unde este prevăzută centura metropolitană a Clujului și care cuprinde mai multe detalii despre acest proiect. Este important ca în acest an să înceapă și să se finalizeze studiile de fezabilitate pentru centura metropolitană”, a scris Emil Boc în scrisoarea sa către parlamentarii clujeni.
Acest studiu a scos în evidență problemele deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are privind traficul rutier de tranzit, precum și accesul la rețeaua națională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinația în zona metropolitană Cluj-Napoca”
Emil Boc a precizat că un studiu realizat de Universitatea Tehnică arată că tronsinul DN1 Florești- Cluj-Napoca este mai circulat ca și cea mai aglomerată intrare din Bucureși, cea dinspre Otopeni. Recordul pe aest drum este de 74.258 de vehicule într-o singură zi.
In zona metropolitană Cluj-Napoca a fost demonstrat în mod clar în etapa de colectare de date pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă: tronsonul DN 1 la vest de Cluj-Napoca (intrarea dinspre Oradea) este mai aglomerat (MZA pentru zilele lucrătoare = 58.660) decât cea mai aglomerată arteră de intrare din București, DN 1 dinspre Otopeni, la ultimul recensământ național de circulație al CNADNR (MZA_2010 = 54.135).
Conform măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România.
Dar ce se intampla acolo? Toate cele 74 de mii de masini intra sau ies din Cluj? Sau tranziteaza Clujul si exista acelasi trafic si pe alta artera?
Dimineața intră, seara ies.
Problema este legată de comuna Floresti.
O comună cu peste 30.000 de locuitori. Dimineața vin in Cluj la muncă sau să-si aducă copii la scoală. Seara drumul invers.
Dezvoltarea urbanistica haotică, păstorită de autoritățile din Cluj Napoca si Floresti, are rezultatele scontate.