Important, IT, Studentie

O studentă UMF Cluj a creat o aplicaţie care va scuti mii de copii de mersul la spital pentru tratarea unei afecţiuni des întâlnite

maria juncu umf cluj

Maria Juncu, studentă în anul VI la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii „Iuliu Haţieganu” Cluj (UMF), îmbină tehnologia şi medicina într-un mod care ar putea ajuta mii de copii. Tânăra, alături de Tobias Schlereth care a terminat Facultatea de Automatizări şi Calculatoare în Germania, lucrează la o aplicaţie care să ajute copiii cu strabism. Potrivit unor statistici, 4-5% din copiii născuţi într-un an suferă de strabism.

Aplicaţia se numeşte Smarteye şi ar urma să îi scutească pe părinţi şi pe copiii de lungile vizite în cabinetele medicale.

Mai multe despre această inovaţie, puteţi afla dintr-un material realizat de cluju.ro.

„Strabismul este o afecţiune vizuală des întâlnită, care apare mai ales în rândul copiilor şi are o cauză adesea necunoscută. Strabismul necorectat la timp poate determina repercursiuni destul de grave, cum ar fi scăderea acuităţii vizuale sau probleme sociale şi de integrare.  Copii cu strabism trebuie să primească cât mai precoce tratament medicamentos, să poarte ochelari şi chiar tratament chirugical. În plus ei trebuie să meargă frecvent la spital pentru a face exerciţii de stimulare a vederii binoculare.

Noi venim în întâmpinarea nevoilor lor şi cu ajutorul acestei aplicaţiei copii vor putea face aceste exerciţii acasă. Astfel sperăm că aceste exerciţii indispensabile corectării strabismului să fie privite de către copii ca o joacă şi nu ca un supliciu.a declarat Maria Juncu pentru cluju.ro.

Studenţii UMF Cluj îmbină studiile cu tehnologia. Au creat o aplicaţie revoluţionară care va îmbunătăţi calitatea somnului

Studenta UMF Cluj colaborează la acest proiect cu un coleg din Germania

„După ce am făcut practică într-o clinică de oftalmologie am sesizat cât de greu le este copiilor şi părinţilor să participle la aceste şedinţe de stimulare a vederii binoculare.

În această vară am discutat cu un coleg din Germania (Tobias Schlereth) şi ne-am gândit că am putea transforma aceste exerciţii în joculeţe interactive. Am învăţat în cadrul unei şcoli de vară organizată de EIT (European Institut of Innovation and Technology) Archamps cum se face un model de business după Canvas şi o prezentare succintă a aplicaţiei pentru a atrage ulteriorii investitori.

Acum suntem la etapa de validare şi de dezvoltare a aplicaţiei.” a adăugat studenta UMF Cluj.

Aplicaţia Smarteye se află la stadiul de validare

În acest moment, proiectul nostru se află la stadiul de validare a aplicaţiei. Este o etapă foarte laborioasa care cere mult timp şi o cercetare avansată şi minuţioasă.  Dorim să vedem care sunt avantajele şi dezavantajele exerciţiilor de stimuare a vederii binoculare deja existente în spitalele şi clinicile de specialitate atât din România, cât şi din restul Europei.  Este foarte important să înţelegem nevoile viitorilor utilizatori şi problemele cu care se confruntă medicii oftalmologi în ceea ce priveşte tratamentul strabismului.” ne-a povestit Maria.

 

Cum funcţionează aplicaţia?

„Utilizatorul descarcă această aplicaţie pe mobil sau pe tabletă şi selectează vârsta şi dacă a mai făcut exerciţii de stimulare binoculară sau nu.  Exerciţiile vor fi făcute cu o pereche de ochelari speciali în care copiii pot să vadă o imagine cu un ochi, iar cealaltă imagine cu celălalt ochi. Exemplu: trebuie să bage un leu în cuşcă; cu ochiul stâng vede leul, iar cu ochiul drept cuşca.

De exemplu, tu eşti un poliţist şi trebuie să pui criminalul în închisoare. Dacă suprapui correct imaginile ai câştigat. Pe parcurs, trebuie suprapuse imagini din ce în ce mai mici.

Un alt exemplu constă în unele imagini care conţin foarte multe linii care trebuie suprapuse unele peste altele. Astfel, trebuie pus un fluturaş după nişte gratii, pentru că fluturele să se încadreze între anume două gratii.

Aplicaţia constă în nişte mici joculeţe interactive în care utilizatorii vor trebui să suprapună nişte imagini. Vom folosi personaje carismatice din desene animate şi lucruri foarte diverse pentru a transforma exerciţiile deja existente într-o activitate ce va fi efectuată cu plăcere.

Utilizatorii care vor dori să aibă acces la o gamă mai largă de jocuri vor trebui să plătească un abonament lunar, dar suma va fi foarte mică. Dacă vor efectua exerciţiile în mod perseverant şi din ce în ce mai bine, copii vor putea trece şi la nivele superioare ale joculeţelor.” a adăugat studenta.

Cei doi vor să aplice la fonduri europene pentru a finanţa proiectul

Dorim să aplicăm cu acest proiect la fonduri europene. Am participat deja la un concurs de finanţare europeană unde cea mai bună aplicaţie va primi sponsorizare şi aşteptam răspunsul. Pregătirea a tot ce este necesar pentru a aplica la astfel de finanţări este un process laborios dar în acelaşi timp e cea mai bună metodă de finanţare” a conchis studenta.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de