IT

Ovidiu Joita, iAgency.ro: Putine brand-uri cunoscute inteleg importanta serviciilor SEO

Ovidiu Joita

Am discutat cu Ovidiu Joita, CEO iAgency.ro, despre piata serviciilor de marketing online si provocarile de care se lovesc publisherii cand vine vorba de optimizarea SEO in anul 2018.

Totodata, acesta ne-a oferit si o serie de sfaturi utile cu privire la cum pot brand-urile sa atraga mai mult trafic si sa isi creasca vanzarile cu ajutorul canalului Google Organic.

Ovidiu, pentru inceput, spune-mi cum ai ajuns sa infiintezi o agentie de SEO si care au fost provocarile de care te-ai lovit atunci cand ai pornit proiectul?

Ovidiu Joita: Povestea este destul de lunga, asa ca o sa incerc sa raspund cat pot de succint la aceasta intrebare.

Inainte sa infiintez iAgency.ro, am avut initial o cariera in vanzari, dupa care am intrat in domeniul furnizorilor de publicitate. Timp de 4 ani de zile am fost manager A.P.I.I.P. (Asociatia Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate), apoi am devenit actionar intr-o agentie de publicitate clasica. In cei 6 ani petrecuti in industria de publicitate am avut suficient timp sa cunosc domeniul si toate dedesubturile sale, avand chiar si cateva proiecte online.

In anul 2008, criza economica internationala a inceput sa fie resimtita si in Romania, bugetele de publicitate ale companiilor fiind taiate drastic pentru a rezista in piata prin reducerea costurilor. In acea perioada, promovarea in mediul online era semnificativ mai ieftina decat cea prin canalele clasice, din ce in ce mai multi marketeri orientandu-se catre oportunitatile pe care Internetul incepuse sa le ofere. Asadar, am considerat ca este momentul oportun pentru mine sa infiintez o agentie specializata pentru mediul online. Asa s-a nascut iAgency.ro.

De la ce vine „i-ul” din iAgency?

Ovidiu Joita: Multa lume ma intreaba de la ce vine litera „i” din numele agentiei. Atunci cand am infiintat agentia, abia se lansase primul model de iPhone, dar n-are nicio legatura cu acesta (n.a.: zambeste). Pe vremea aceea imi doream foarte mult sa ma implic in realizarea de „campanii interactive”, de aici si „i”-ul din iAgency. Insa putine persoane intelegeau conceptul de „campanii interactive”, primind in schimb foarte multe solicitari pentru servicii de optimizare SEO si promovare online.

Primii mei clienti erau fosti colaboratori, cunostinte si chiar vechi clienti pentru care lucrasem inainte in industria de publicitate. Am inceput sa construiesc site-uri pentru ei si sa ma ocup de promovarea lor in mediul online. In timp, iAgency.ro a devenit una din cele mai profesioniste agentii de marketing online si optimizare SEO.

Cat de mare este concurenta in domeniul optimizarii SEO?

Ovidiu Joita: Exista doua moduri diferite de a analiza concurenta in domeniul Search Engine Optimization (SEO). Pe de o parte, in Romania exista un numar mare de agentii sau freelanceri care ofera astfel de servicii. Din acest punct de vedere, concurenta pare mare. Pe de alta parte, serviciile de optimizare SEO de foarte buna calitate pot spune ca sunt o raritate in piata, asa ca pentru iAgency.ro, concurenta nu este chiar atat de mare. (n.a: rade).

Ce este important de inteles e faptul ca domeniul a evoluat semnificativ in ultimii ani. Multe persoane care se autointituleaza „specialisti SEO” inca folosesc tehnici si strategii de acum 10 ani care, bineinteles, nu mai aduc rezultatele dorite. Din pacate, din cauza lipsei de informare sau din dorinta de a beneficia de servicii de optimizare SEO cat mai ieftine, multi pica in „plasa” acestor agentii sau freelanceri.

In final, pe termen lung, ajung sa piarda bani in loc sa se dezvolte si sa isi creasca vanzarile cu ajutorul SEO. Din acest motiv, multi dintre clientii care ajung la iAgency.ro sunt speriati si neincrezatori. Dupa ce vad care este abordarea noastra, procesul nostru de lucru si, mai ales, dupa ce vad rezultatele, incep sa capete incredere si colaboreaza cu noi pe termen lung. Ne mandrim cu o rata de retentie a clientilor foarte mare.

De la noi, din fericire, clientii nu pleaca. De serviciile noastre este nevoie in permanenta. Daca vrei sa te distingi de concurenta, nu te poti opri sa faci SEO si marketing online, indiferent ca business-ul tau este dedicat pietei online sau nu.

Care sunt provocarile de care poti spune ca te lovesti in prezent?

Ovidiu Joita: Una din provocarile de care ma lovesc foarte des in activitatea mea este legata de lipsa de pregatire specializata in domeniu. Din acest motiv, mi-am propus obiectivul de a lansa o scoala de SEO si a oferi si altora cunostintele si experienta acumulata in ultimii 15 ani.

Scoala se va numi JediSeoSchool.ro, iar cursantii vor invata sa stapaneasca „forta” Google si a marketingului online in general. Cei care vor avea cu adevarat potential vor avea chiar oportunitatea de a ne deveni colegi la iAgency.ro.

Avand in vedere ritmul in care creste agentia, avem nevoie mereu de colegi cu mintea agera, care sa performeze in marketingul online.

Cati clienti aveti in prezent si din ce domenii?

Ovidiu Joita: In prezent, iAgency.ro se ocupa de peste 50 de proiecte online, din diverse domenii de activitate si industrii. Printre altele, avem ca si clienti business-uri din piata de turism,  servicii medicale, servicii de inchirieri masini, fashion, IT, software etc.

Avem in portofoliu si branduri de top, dar si branduri mai putin cunoscute, pe care le mentinem in primele pozitii din Google pe nisa lor. Lucram mereu la capacitate maxima. Cererea pe care o avem este mare si in fiecare trimestru trebuie sa angajam noi colegi pentru a face fata volumului de munca.

Ce sfaturi ai pentru publisheri cu privire la schimbarile periodice care au loc in domeniul optimizarii SEO? Ce ar trebui sa urmareasca in mod special?

Ovidiu Joita: In primul rand, le recomand publisherilor sa sustina traininguri de SEO pentru oamenii din redactie. Foarte multi publisheri isi doresc trafic organic (neplatit) din Google, insa strategia lor de optimizare SEO, daca poate fi numita strategie, se rezuma la crearea unor titluri atragatoare, de tip clickbait, care de multe ori induc utilizatorii in eroare.

Insa ce trebuie inteles este faptul ca un trafic mare fara o experienta optima a utilizatorilor nu serveste nimanui. Cititorii care intra pe o pagina si vad un alt continut decat cel la care se asteptau, nu vor mai reveni pe site-ul respectiv.

Astfel, ceilalti indicatori de care Google tine cont, precum timpul petrecut pe pagina si numarul de pagini accesate  vor fi in scadere, lucru care va genera mai departe o scadere a pozitiilor site-ului in motoarele de cautare.

Asadar, un prim sfat pe care il pot oferi publisherilor este sa tina cont de acesti indicatori si sa asigure un continut de cat mai buna calitate pentru vizitatorii lor.

In al doilea rand, recomand publisherilor sa puna mai mult accent pe optimizarea on-page a site-ului, acest aspect incluzand meta-tagurile, denumirea si Alt Tag-urile imaginilor, structura linkurilor etc.

De asemenea, site-urile de stiri ar trebui sa se inscrie in Google News daca nu au facut-o pana acum.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site creat de